Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Søke på universitet 1år etter jeg er ferdig med videregående

Anbefalte innlegg

Hei, jeg er akkurat ferdig med videregående, og har bestemt meg for å ta ett jobb år før jeg starter med skole igjen. Har bestemt meg for å søke meg inn på universitet i bergen etter dette året, og fikk vite av en vennine at jeg må sende inne vitnemålet mitt før 1.juli til universitet om jeg skal kunne søke på skole til neste år. Det jeg lurte på er da om dette stemmer, om noen vet det setter jeg stor pris på svar :)

Endret av AlexGM
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier at du skal jobbe neste år. Da trenger du ikke å sende vitnemålet ditt til samordna opptak nå til tirsdag (1.juli) for kommende skoleår 2008/2009. Men dersom du skal studere neste år igjen skal du sende vitnemålet 1.juli 2009 for skoleåret 2009/2010

spørsmålet ditt er vel om fristen er er den samme om 2 år? (spm ditt var litt fucka formulert)

Endret av manutdfan20
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Hei!, bare ikke glem at selve søknaden må du da lage sånn rundt februar, mars eller starten av april. I ditt tilfelle er det nok bedre å sende inn vitnemålet sammen med omslagsarket du får etter at du har søkt, det kommer før 1 juni.(kom i hvert fall før 1. juni til alle i år) Såvidt jeg vet er ettersendingsfristen 1. juli kun for de som avslutter ting da, så hvis du tar opp eksamener og slikt i 2009 må du nok bruke den fristen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...