Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen vil ikke logge seg på fra windows boot, skjermen svartner

Anbefalte innlegg

Hei, kom hjem idag fra og ha vært hos noen venner.. pcen hadde stått på en stund, jeg hadde tenkt og legge inn noen bilder.. så jeg gikk inn på c disken, og la inn noen bilder.. plutselig så stoppet alt, hele pcen frøys.. jeg rebooted, og da stoppet alt på windows load screen, og hardisken sa "tik"tik" med 5 sekunders mellomrom...

det første som slo meg, var at nå er det en hardisk som har gått i dass, jeg prøvde og ta inn ut ut kabler, resette bios, sjekke boot options osv.. men til ingen hjelp, så prøvde jeg og starte i sikkerhets modus, windows repair.. osv... men det virket ikke, til slutt så kom det en slik hardisksjekk, step 1-3, og der kom tikke lyden igjen... jeg restarta pcen, og så kom jeg til den hardisksjekken igjen, trykket esq, for og ikke starte den.. swooop og jeg var inne i windows... men nå er jeg forbauset.. fordi jeg var ikke en gang inne på selve boot disken, og la inn bilder osv.. og klarer ikke helt og høre hvilken hardisk som tikker..

syns bare dette er rart, at det nå funker, men at den ikke ville boote normalt i winmdows, men via windows hardisksjekk, som jeg alldrig lot bli ferdig...

om noen har peiling på hva som kan være galt, så hadde det vært kjekt og få vite..

mvh Henrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, nå er jeg inne på disken jeg ikke bruker som selve Boot disken, alltså med OS osv..

Når jeg går inn på mapper osv der, så freezer alt ..., skjønner ikke hvorfor. det er den hardisken jeg har belastet minst, som jeg bare har et par ting på. og den er bare 3-4 måneder.

Lenke til kommentar

Harddisker kan ta kvelden nårtid som helst, er det som er så "koselig" med de, hvor mye en har belastet disken vil jeg ikke tro spiller så fryktelig stor rolle egentlig.

Prøv å kjøre en chkdisk /f på den og se om du får opp noe feilmeldinger.

Lenke til kommentar

Enten så har du fått noen ødelagte sectorer på din harddisk og trenger om å få testet den.

Du kan enten se om du får det kontrollert via Windows, hvis ikke så kan du laste ned Ultimate boot cd og benytte deg av harddisk-programmene som er der som vil teste dine harddisker for bad sectors.

Eller så har du fått deg et virus som driver å ødelegger windowsregisteret ditt.

Lenke til kommentar
tokk sjekken nå, kom ikke noe feil.. men tror den bare sjekket en hardisk, siden den andre er borte fra listen.. hvor på siden skal jeg laste ned ultimate boot cd? det er så mange valg.. skal jeg ta en innen hardisker?

Innen hardisker? Den forsto jeg ikke helt...

Ser du der det står Mirror Sites?

Så velger du hvordan du vil brenne ut cd'en din.

Personlig så ville jeg nok ha valgt ISO, så en kan bare brenne den rett ut og ikke noe videre pes:

http://web0.v608.ncsrv.de/data/ubcd411.iso

http://www.ausgamers.com/files/details/html/28473

http://ftp.cc.uoc.gr/mirrors/linux/ubcd/ubcd411.iso

http://ubcd.infojpg.com/ubcd411.iso

...osv...

Lenke til kommentar

ok, så jeg kan ikke bare ta den på en minnepen og boote fra den?.. mente bare at under hvilken katergori jeg skulle laste ned fra, forsto meg ikke helt på siden..

men er redd for om jeg RS pcen for og boote det programet, så kommer jeg kanskje ikke inn igjen..

eller må jeg restarte?

og trenger jeg og laste ned hver fil av de linkene?

glem det, om jeg forsto rett så skal jeg ta iso versjonen. eller hva?

Endret av lunnr
Lenke til kommentar
If you wish to try the experimental option of running UBCD from a USB memory stick, you will need to either burn the ISO file to a CD first, or extract the files within the ISO file to your hard disk using a suitable utility. Then, use tools\ubcd2usb\ubcd2usb.bat to write UBCD to your USB memory stick. Note that ubcd2usb.bat will format and erase your entire USB memory stick. Due to its experimental nature, some or all of the UBCD apps may not work even if your machine supports booting from a USB memory stick.

du må nok restarte ja.

Lenke til kommentar
ok, så kan jeg bare legge den iso filen inn på usb pennen? sorry at jeg ikke forstår helt..
Ikke noe å unnskylde seg for :)

Nei du kan nok ikke legge en ISO-fil på en usb-pen og regne med at den fungerer.

Det du gjør er å heller velger en zip-utgaven av ultimate boot cd: Alternativ 1 Alternativ 2..

Så extracter du det innholdet over på din USB-penn din.

Etter at du har kopiert over dette innholdet så går å finner følgende på usb-pennen din: tools\ubcd2usb\ubcd2usb.bat

Du skal mao finne en fil/program som heter "ubcd2usb.bat" og som vil gjøre at du kan boote med usb-pennen din.

Når du har gjort dette så restarter du maskinen din, går inn i bios, så velger du at hvilken enhet du vil at din pc skal boote ifra og der velger du USB eller "removable device" og setter den som første prioritet.

Lenke til kommentar
ok nå fant jeg mappen og filen ubcd2usb.bat, skal jeg trykke på den? har gjort det, kommer opp masse commands osv.
Du spør først om du skal trykke på den og så trykker du på den allikevell? ;)

Så det du gjør nå er å sjekke om det faktisk er noe på denne usb-pennen forsatt, hvis det er det så restarter du og gjør som jeg beskrev ovenfor..

Lenke til kommentar

ja det ligger der det, de jeg extractet.. sorry er trøtt^^, har prøvd og restarte også trykker jeg esc for boot menu, også trykker jeg removeable , men der ligger det ingen usb

pen:/

prøvde igjen og sette den som main boot, da fikk jeg disk error bare, også trykket jeg igjen escape, og gikk på removeable, der lå det ikke noe, men den lå på harddrives.. men kom bare error når jeg prøvde og gå inn på den.

Jeg skjønner bare ikke hvorfor jeg skal finne den filen du pratet om, når den ligger inne på selve usb memory sticken fra jeg extracta.. er det bare for og sjekke om jeg har lagt inn riktige filer osv?

Endret av lunnr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...