Gå til innhold

Kostnad av hyppig kontrollintervall for epost-sjekker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ettersom du har mail liggende på serveren så blir du belastet hver gang dette programmet sjekker mail. Du må sette på kun subject, hvis du laster ned hele mailen så blir det mye penger. I hvertfall hvis du drar til utlandet, der det ofte er minimumskostnad pr oppkobling, feks 100kb. Da blir epostsjekking dyrere enn hele ferien din

Lenke til kommentar
Ettersom du har mail liggende på serveren så blir du belastet hver gang dette programmet sjekker mail. Du må sette på kun subject, hvis du laster ned hele mailen så blir det mye penger. I hvertfall hvis du drar til utlandet, der det ofte er minimumskostnad pr oppkobling, feks 100kb. Da blir epostsjekking dyrere enn hele ferien din

Ja, det er klart. Jeg lurte mest på GPRS-forbruk ved å kun sjekke mailen (selv om det ikke er kommet nye). Sånn ifht om jeg skal ha på hyppig sjekking (feks hvert femte minutt) eller ikke.

Er nok smart å slå av auto-sjekk i utlandet, ja... :)

Hvis vi legger 5kr/mb (onecall) til grunn:

1000kb=5kr

100kb=50øre

10kb=5øre

1kb=0,5øre

4-10kb (2-5øre) per sjekk høres ganske logisk ut, ja, radio_y1. Ihvertfall ikke mer enn det, vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Ny problemstilling i samme gate:

Når jeg sender mail fra gmail i nettleseren på PCen, så mottar jeg en kopi av mailen i inboksen min på mobilen.

-Hvordan unngå dette?

Sender du mailen til deg selv da eller?

Den skal jo ikke havne i inboksen din uansett hva.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...