J_L Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Venter mitt K7N2-kort snart og i følge Msi sine sider må biosen oppgraderes for å kjøre Bartonprosessor på dette kortet. http://www.msi.com.tw/program/support/bios...20&NAME=MS-6570 Må dette gjøres før Bartonprosessoren monteres? Må vel da starte opp med min gamle Duron for å legge inn ny bios. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Stemmer. Du oppdaterer BIOS med din gamle CPU i, og så slenger du på Barton'en. Du må sannssynligvis inn i BIOS etterpå og stille inn rett FSB og/eller minnefrekvens, men det er jo ikke den store jobben. Lykke til! Lenke til kommentar
J_L Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Regnet med det. Ville være sikker fordi jeg ikke vil bruke kjølepasta på ribba for så å gjøre den ren igjen. Lenke til kommentar
Harry Belly Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Du trenger ikke å sette i den gamle prosessoren for å få kortet til å virke. Det er bare det at BIOS'en ikke kjenner igjen prosessoren og da må du sette innstillingen i BIOS manuellt. På K7N2-kortet er det veldig enkelt å flashe biosen med tillleggsprogrammet som heter Live Update. Biosen flashes når du kjører i Windows. Det som du må være OBS på er at dette kortet er ekstremt kresent på minne som brukes, så hvis du ikke har kjøpt minne ennå, anbefaler jeg deg å sjekke hvilket minne som er kompatibelt med kortet. Selv hadde jeg problemer med den ene av mine to TwinMos brikker. PS Hvis du bruker to minnebrikker (noe som du bør gjøre for ytelsens del), så husk å sett dem i minneportene med forskjellig farge, for å dra nytte av dual minne kontroller. Lykke til med kortet Lenke til kommentar
J_L Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 Får kansje prøve med Bartonprosessoren først. Det er ikke noe problen å oppgdere biosen, men det jeg er/var redd for er at jeg ikke får opp skjermbide før biosen oppgradert. Minnet jeg har valgt er 2*256 Apacer pc2700 orginal fra PCdata. De mente dette skulle fungere Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå