pxK Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Så etter litt trøbbel med virus og spyware så bestemte jeg å formatere og installere vista på nytt, alt gikk greit til jeg kjørte windows update. Disken begynte å bli brukt 100% konstant selv før jeg har klart å logge inn. Har prøvd å formatere igjen, slette partisjon, annen disk men har enda problemet. Sjekket i ressursovervåkning og det var cirka 40 + "system" som kjørte samtidig og vis jeg starter firefox så kommer det opp 10-15 "firefox.exe" samme skjer uansett hvilken program jeg kjører og hva slags mappe jeg åpner. Sku det være notepad eller en ny mappe så kommer det opp flere av det samme og alle skriver/leser på forskjellige steder i disken. Som regel oppi windows mappen og diverse " $ nt logfile" Så hvorfor blir disken brukt konstant selv uten at jeg har logget meg på engang? Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Vil tro at det er indexserings-tjenesten til Vista som ødelegger for deg. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Eller superfetch... Denne kan deaktiveres noe som kan gi utslag for deg. Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Hvordan deaktiverer jeg begge av disse tjeneste? Bare for å teste ut om det er noe forskjell. Endret 30. juni 2008 av PoG Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Superfech kan disables på denne måten: http://www.ocmodshop.com/ocmodshop.aspx?a=1048&p=2665 Indexering: http://4sysops.com/archives/how-to-disable...windows-search/ Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Var ingen forskjell, disken blir enda brukt 100% Flere tips? Litt bra ihvertfall at man får svar klokken 4 om natta Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Litt bra ihvertfall at man får svar klokken 4 om natta Er alltid en fellow nerd som sitter våken, dessverre har det blitt færre av de med årene, folk får seg som oftest slike unødvendige ting som et sosialt liv Rebootet maskinen din etter at du disablet disse funksjonene? Du sier at det var etter at du hadde benyttet Windows Update? Du har ikke vurdert å ta en "system restore" og gå tilbake før du benyttet windows update og se om problemet forsatt kommer? Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Japp, rebootet etterpå. Tja litt skjeptisk til om system restore har noe virking, har formatert og lagd nye partisjoner men det kommer alltids opp samme problem. Har også prøvd på andre disker men det nyttet ikke mye der heller. Prøvde å installere ubuntu bare for å teste ut og den gikk fint. Kan det ha noe sammenheng med vista cd'en? evt vista serial jeg har. (har faktisk kjøpt vista) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis alt gikk helt greit til du benyttet Windows Update så skal det ligge en kopi av hvordan pc'en din var før du begynte å styre og stelle med å fikse problemene Det at du la inn ubuntu skal ikke ha noe påvirkning annet at du får en annen bootloading-sekvens når du starter opp pc'en din. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" Post HijackThis.txt Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 b-real, system restore punktet var korrupt/skadet og det endte med formaterng igjen. hijack log. Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 07:38:26, on 30.06.2008 Platform: Windows Vista (WinNT 6.00.1904) MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16386) Boot mode: Normal Running processes: C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\ieuser.exe C:\Program Files (x86)\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157 R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch = R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe O1 - Hosts: ::1 localhost O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [WindowsWelcomeCenter] rundll32.exe oobefldr.dll,ShowWelcomeCenter (User 'LOKAL TJENESTE') O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /detectMem (User 'NETTVERKSTJENESTE') O13 - Gopher Prefix: O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing) O23 - Service: @dfsrres.dll,-101 (DFSR) - Unknown owner - C:\Windows\system32\DFSR.exe (file missing) O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\SLsvc.exe,-101 (slsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\SLsvc.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing) O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing) O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing) O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing) O23 - Service: @%ProgramFiles%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing) -- End of file - 3758 bytes Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Ja nå ser jo loggen grei ut. Du har vel akkurat formatert. Sjekk alt av hardware at det er stabilt. Memtetest86+ 2.01-prime-hdtune-atitool. Er bra verktøy. Ellers være nøye med programmer og drivere når du har 64bit. Endret 30. juni 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 HYL! Begynne å bli lei pc'en atm.. Har tested forskjellige måter å installere, bare med 1 disk, 1 ram brikke, uten nettverk, installert på forskjellige disker men samme resulttatt uansett. Kan det være noe med hovedkortes sata tilkoblinger? eller noe som har gått feil i bios? Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Dette er nok slik Vista er den første stunden, selv om du slår av indekseringen.(da mener jeg diskaktiviteten) Det har ingenting med virus og spyware å gjøre. Jeg hadde selv samme erfaringen som deg da jeg bygget maskinen sist sommer. Harddisk-aktiviteten var til å bli sprø av, og jeg også lurte på om et var slik Vista var, men nå er maskinen helt stille. Så last ned alle oppdateringer og la maskinen jobbe i fred, da gir diskbruken seg etter enn stund. Men hvis du fortsatt har problemer med at et program åpner seg flere ganger har jeg ingen forklaring på det. Endret 30. juni 2008 av 9hdoksaet4 Lenke til kommentar
pxK Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Har prøvd det og det gir seg etter cirka 20-30 min men så fort jeg begynner å bruke pc'en igjen så går den bananas igjen. Ble nettop ferdig med sp1 install, skal prøve å la den stå på over natta og se om det er noe forskjell. Lenke til kommentar
Trøtt Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg ser du bare har 6 GB minne, Vista trenger som regel litt mere hehe... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå