Gå til innhold

"Vi skal be for deg"-tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan lyder en typisk bønn for et forummedlem ut? smile.gif

 

Kjære Gud, Jesus eller Far (alt etter smak og behag)

Jeg vil gjerne be for (forummedlemet). Jeg kjenner ikke denne personen, men det jørr du, pass på denne personen, og la ham lykkes me det han ønsker.

Amen

 

 

Det er en typisk kort bønn, noen er mer spesifike og noen er korte og noen er lange, kommer helt ann på

Endret av sCuper
Lenke til kommentar
Oh. Vil det, i følge kristendommen, hjelpe å be for en ikke-troende? Mener å huske at en skrev at hvis en ateist prøver å be (u know, 4 lolz) så vil ikke gud bry seg (/ignore).

 

Men vil han bry seg hvis en troende ber for en ikke-troende da?

Det står om Peter (eller Paulus, husker ikke detaljene) som møtte en blind. Den blinde klarte ikke helt å tro at han kunne bli frisk, derfor sa Peter "da kan jeg tro for deg".

Lenke til kommentar
Det kan vi fikse slik:

 

Kjære Gud!

 

Hjelp Chokke slik at han får ro i sjelen, og mister alle lyster til å henge seg opp i skrivefeilene hos andre. Han er slik en eiegod liten dott, som bare ønsker tilstrekkelig melk, før han strander etter atter en gloriøs forumdag, med innlagte gramtikkalske overgrep i sine omgivelser.

 

På forhånd får du som vanlig en stor takk!

 

Så. der var den biffen stekt!

 

Imponert?

 

:cool:

Synd bønn ikke virker på moderatorene, men du reddet meg fra evig pine :) .

 

Alt kan ordifiseres ;) .

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eller at folk tror det vil komme med skarpe og sure kommentarer.

 

Går det an å bli så menneskelig? (Ja :love: )

 

 

Om det er noe man bør be for, så er det anti-apati.

Derfor bør kanskje bønntid kun være fem minutter før man legger seg. Da kan resten av dagen brukes på egenutvikling, rekreasjon og når det blir nødvendig: Hjelpsomhet og høflighet mot andre mennesker.

Kan hende - da du har utviklet deg og hvilt ut - dagens også kan brukes til arbeid som tjener inn penger, hvis skatteandel vel å merke kan brukes på de som ikke er så heldige stilte som oss, vi som kan sitte på et forum og spekulere, vi som for enkelte mennesker på Jorda kan virke som lever gudeliv og sitter med makt til å forandre menneskers liv radikalt uten å gjøre så alt for mye.

 

 

Be the change you want to see in the world - kast søppelet ditt i en søppelkasse og vær gud og Jesus og personen som reiser seg på bussen for de gamle?

Avtale.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Jeg er inni en hard periode nå, jeg sliter litt med forskjellige ting for tiden. Jeg sliter litt psykisk, og jeg skulle virkelig ønske jeg fikk noen svar på alt jeg ikke forstår helt.

Det har egentlig skjedd mye rart.. Når jeg snakker for tiden skjer det ofte at jeg leter etter ord når jeg snakker.(skjedde aldri før, selv om mitt ordforråd ikke er så stort..)

Jeg sliter med karakterene på skolen, noe som er utrolig kjedlig og gang på gang få dårlige karakterer, til og med de gangene jeg VIRKELIG prøvde.. Så håper jeg at jeg får på plass alt rotet oppi hodet mitt..

Jeg skal skjerpe meg nå så håper det går bra!

 

En annen ting (vil bare få det ut, vet ikke om det er rett tråd) jeg gjorde var at jeg lekesloss med lillebroren min, så gikk det litt hett for seg egentlig og han slo meg i fjeset (ikke hardt, men ett lite klask liksom) så som en spontanreaksjon så presterte jeg å slå han med knyttneve rett i fleisen (ikke hardt, traff leppene med lillefingeren og det var ingen synlige merker, selv om han påsto ei tann vart litt løs da) og selv om jeg vet det ikke var hardt og han sa det gikk bra. Men jeg føler meg heeeeelt forferdelig, jeg får egentlig bare lyst å springe utfor ett fjell eller noe. Jeg er 17 år gammel nå, han er 12.

 

Er nok ikke en troende person, men tenkte jeg kunne prøve dette og se om det hjelper!

Lenke til kommentar

Pycnopodia: Nei, Gud er ikke ond.

 

Strindmo: Fint å høre! :) Ja, en bagatell kan også være viktig, f.eks. et ønske om å skifte jobb, men man ikke helt vet hva/hvor man vil jobbe (med), et reelt forbønnsønske jeg har fått. Å jobbe i feil jobb kan ha negative konsekvenser for det sosiale, psykiske, fysiske osv.

 

Frohman: Jeg vet :new_woot: Done!

Endret av deu
Lenke til kommentar
Hvordan lyder en typisk bønn for et forummedlem ut? smile.gif

Kjære Gud, Jesus eller Far (alt etter smak og behag)

Jeg vil gjerne be for (forummedlemet). Jeg kjenner ikke denne personen, men det jørr du, pass på denne personen, og la ham lykkes me det han ønsker.

Amen

 

Det er en typisk kort bønn, noen er mer spesifike og noen er korte og noen er lange, kommer helt ann på

Jeg har et lite spørsmål å komme med, om jeg får lov. Hvis denne gud alt kjenner vedkommende så kjenner han vel også til forhåpningen(e) til personen, så hvorfor ber dere? Hva er deres oppgave?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...