Sheel Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Ja.. Da var dagen jeg aldri håpet ville komme, kommet. På morningen i dag satt jeg PS3-en min på. Den ser tilsynelatende ut til å starte (rødt indikasjonslys) deretter kommer et gult ekkelt, horribelt og fullstendig grusomt gult lys frem i under et sekund, før konsollen bestemmer seg for å "pipe" tre ganger og så blinke rødt inntil jeg slår den av. Jeg tror jeg har vært vitne til PS3's svar på 360's berømte "Red Ring of Death", nemlig "Yellow Light of Death". Huff og huff, hvorfor meg og hvorfor nå! Jeg går ut i 5-ukers ferie og hadde virkelig sett frem til litt kos. Men men, nok om min syting.. Jeg legger ved en mail jeg sendte til Sony Support Norge for 5 minutter siden, skal også ta kontakt med dem over telefon i morgen så fort de åpner slusene. Hei, Under oppstart (ved å trykke på av/på-knapp under slim-disc inngang) av min PS3 gir den først ifra seg et rødt indikasjonslys, deretter tre "pip" og et gult indikasjonslys, for deretter å blinke rødt hvert halve sekund inntil jeg slår PS3 av. Jeg har lest litt rundt på diverse internett-forum, deres Hjelp & Støtte sider og diverse FAQs uten at det var til større hjelp. Ved å slå opp i "mest kjente problemer" i håndboken som medfulgte konsollen fant jeg ut at lysene kanskje indikerte overopphetelse, men dette fant jeg irrelevant ettersom PS3-en hadde stått inaktiv i over 10 timer. Det neste punktet jeg prøvde (via Sony's offisielle PS3 forum) var at det "gule lyset" er en indikasjon på defekt maskinvare inne i konsollen. Ja vel, tenkte jeg. Siden jeg allerede hadde byttet min originale 40GB Seagate 5400 RPM harddisk med en 160GB Seagate 5400 RPM harddisk prøvde jeg å erstatte 160GB disken med den originale 40GB disken, dette ga inget bedre resultat og Playstation 3 kom fremdeles med den gule indikasjonslampen. Modellen er Playstation 3 40GB, den ble kjøpt 05.03.2008. Jeg har også prøvd feilsøkingsmetoder som å holde av/på-knapp inne i 5 sekunder, men dette går ikke ettersom at den gule indikasjonslampen kommer i løpet av et sekund. Jeg har hørt at problemet kan skyldes defekt vifte inne i PS3-en, det kan virke som om det har skjedd min modell, fordi jeg hører et lavt "klikk" rett etter jeg trykker inn på-knappen, og deretter det gule lyset og de tre "pipene". Hvordan går jeg frem videre i saken? Jeg regner med at det er garanti på denne type feil, hvem skal jeg henvende meg til og hvor lang tid brukes det på en reparasjon/reklamasjon av Playstation 3 konsollen? Jeg har også et siste spørsmål, et av mine PS3-spill (Devil May Cry 4) sitter fast i Blu-Ray leseren, vil dette bli erstattet? På forhand takk for svar. Med vennlig hilsen En smått frustrert og oppgitt bruker (Det er ikke ment mot dere, typisk at dette skjer meg helgen før mine ferieuker :-)) Noen som har vært borti lignende? Lurer fælt på hva jeg kan forvente av support og service i denne situasjonen, hva har jeg som forbruker "krav" på? Takker for alle svar. Dette er bare irriterende, jeg overlever vel, men bare såvidt /wrist. Endret 29. juni 2008 av Sheel Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 I utgangspunktet skal du henvende deg til hvor du har kjøpt konsollen. Du har krav på å få den forsøkt reparert. Spillet skal selvsagt også erstattes, men det er viktig at du husker å få med at spillet sitter fast når du leverer den. Litt spørs på hvor du har kjøpt den, kan du selvsagt spørre om du kan få en "låne"-konsoll, evt en ny - mens din gamle er på reparasjon. Lenke til kommentar
hardkjerne Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Arrester meg om jeg tar feil, men den «kjøre-viftene-på-fullt»-rensemetoden som funker på 40gb, ble det ikke sagt at denne skal kunne brukes for å få ut plater som sitter fast? Har selv 60gb-versjonen, så har ikke testet det, men er verdt et forsøk i alle fall? For å få ut platen i alle fall..? Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Arrester meg om jeg tar feil, men den «kjøre-viftene-på-fullt»-rensemetoden som funker på 40gb, ble det ikke sagt at denne skal kunne brukes for å få ut plater som sitter fast? Har selv 60gb-versjonen, så har ikke testet det, men er verdt et forsøk i alle fall? For å få ut platen i alle fall..? Takk for tips, men denne metoden har jeg allerede prøvd, uten vellykket resultat. :q Lenke til kommentar
morningstar665 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Er det bare meg eller begynner de senere PS3 å ha dårligere kvalitet? Den japanske 20 GB i stua går så det suser enda, og vi fikk den rett etter japansk release. Lenke til kommentar
Sheel Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Det kan hende. Forhåpentligvis har jeg bare fått en modell i et ustabilt parti. Fikk returnert PS3-en til selger i dag, så får jeg se hvordan det går. Lenke til kommentar
Mauro Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Gjelder fortsatt garantien om man bytter harddisk? Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Ja... Det står jo til og med i brukermanualen kordan man skal skifte HD'n jo. Og han ps3 sjefen (eller sony sjefen) sa bare "omg do it" http://www.destructoid.com/sony-on-upgradi...it--61948.phtml Those who have found that 80 gigs is simply not enough to house all of those PlayStation Network games and hentai videos know the deal -- it's simple to replace the PlayStation 3's hard drive. Surprisingly, Sony seem to be all for the system modification. In one of the latest posts on their official blog, Sony's "Social Media Manager" Jeff Rubenstein links to a CNET Asia tutorial on the process. He even gets a little cheap shot against the "competition" in. "Fortunately, the PS3 doesn't require some hard-to-find proprietary HDD," he writes. Lenke til kommentar
MclarenMrcedes Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 (endret) jeg fikk nettopp det samme problemet som trådstarter eneste forskjellen er at min maskin er fra Hong Kong. Så det jeg lurer på er, vil Nordisk Film ta imot maskinen min for reparasjon selv om den er fra en annen region ? visst ja, hva vil det sånn ca koste? Edit: glemte å legge til at det er snakk om en 60 Gb versjon Endret 29. august 2008 av MclarenMrcedes Lenke til kommentar
sleepy21 Skrevet 29. august 2008 Del Skrevet 29. august 2008 Det spørs nok om du må belage deg på og betale for reperasjonen selv da... Jeg har i dag levert inn min 40GB PS3 for reperasjon fordi Blu-Ray spilleren sluttet å virke helt plutselig. Den registreren ingen type disker lenger. Snakket med Sony support og de sa det var en HW feil og at den måtte sendes inn til reperasjon. Det eneste problemet er at den er kjøpt i Nederland og at jeg ikke har kviteringen lenger. (Hvem sparer på disse nå til dags...) Heldigvis for meg så står det på sony sin hjemmeside at hvis den er kjøpt innen EØS området er det 1 års garanti på konsollen. Det virket det ikke som nordisk film var klar over for av dem fikk jeg basicly beskjed om at jeg var fucked... Men har levert den inn til Elkjøp i dag med en kopi av transaksjonen på kortet mitt fra nettbank, så for håpe de godkjenner det som kvittering. Lenke til kommentar
The Stig Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Urk, nå har også min PS3 streiket - maskinen nekter å lese av BD-plater. Er det noen som har tatt kontakt direkte med Sony (Nordisk Film), og fått den innsendt? Jeg sliter nemlig litt med at jeg kjøpte PS3-en min i Tromsø, men bor nå i Molde - ergo blir det særdeles tungvindt å ta retur over tlf, for å deretter måtte sende maskinen nordover, bare for å bli sendt sørover igjen. Lenke til kommentar
jkolbu Skrevet 30. august 2008 Del Skrevet 30. august 2008 Hvis du kjøpte den i en butikkjede så er det vel ikke ikke ett problem Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå