Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Solbrent -> huden flassar av. Hjelp!

Frigata

Anbefalte innlegg

Blei ganske så solbrent på øvre rygg og skuldrer forrige veke. No flassar huden av, og området med avflassa hud berre veks. Lurar dermed på om det finst kremar/måtar å hindre dette området i å vekse, ettersom eg ikkje vil at huden skal flasse av der huden er tilsynelatande frisk.

Nokon som har opplevd det samme, og stoppa flassinga med hell?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det høres ut som om du muligens har fått en skade i huden nå som du vil kanskje slite med senere i livet. Men tilbake til tråden, det er nok ikke så mue du kan gjøre nå. Du kan prøve med noe fet fuktighetskrem med karbamid i, det hjelper huden til å bli bygget opp igjen.

Lenke til kommentar
"Det høres ut som om du muligens har fått en skade i huden nå som du vil kanskje slite med senere i livet"

Bullshit,dette er helt normal flassing pga manglende solkrem/fuktighetskrem..fullstendig normalt !!

Ja, men det er jo ikke bra for huden forde.

Lenke til kommentar
"Det høres ut som om du muligens har fått en skade i huden nå som du vil kanskje slite med senere i livet"

Bullshit,dette er helt normal flassing pga manglende solkrem/fuktighetskrem..fullstendig normalt !!

Nei, her er det nok du som snakker bullshit, fordi det jeg sa om at personen muligens har fått en skade i huden som personen muligens vil slite med senere i livet er riktig. Skaderav sol skjer ofte om man blir kraftig solbrent, men enkelte ganger klarer huden å reparere det selv, enkelete ganger så blir den der, og kan da bi til ting man ikke ønsker flere år frem i tid. Jeg er helt enig med deg at etter å ha vært solbrent i et slikt kraftig tilfelle så vil huden flasse av, fordi den er ødelagt, men nå var det ikke det jeg egentlig skrev i min post.

Endret av United5555
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...