cyber-shot Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har et Nikon D50 med objektivet Nikkor AF-S 18-55mm 1:3,5-5G ED. Et helt brukbart objektiv, med andre ord. Kommer nok ikke til å bytte ut huset før om noen år, og imens bruke pengene på noe mer "fornuftig" sånn som ett nytt objektiv eller to. Men så er det så mye godt å velge mellom, dvs vidvinkel, makro og telezoom, osv. Jeg er ikke på jakt etter det dyreste heller, men det viktigste er at det passer til d50. Eller så er jeg like langt. Trenger altså litt hjelp og erfaring fra dere, så jeg kan komme med en endelig beslutning. Takk for all hjelp! Lenke til kommentar
EspenE Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Da jeg kjøpte min D50 for noen år siden ble en Sigma 18-125 med på lasset. Av nå glemte grunner ble den stående på hylla nesten ubrukt. Etter at jeg kjøpte D300 arvet 15 åringen D50 huset og han ønsket seg et objektiv som stort sett kunne stå på hele tiden. Sigmaen ble derfor plukket frem igjen. Da jeg kikket gjennom bildene junior hadde med seg fra speiderleiren på Risøya ble jeg imponert over hvor god jobb objektivet hadde gjort. Tok derfor endel bilder med dette på mitt eget kamera for å verifisere, og lurer nå egentlig på hvorfor jeg la det bort. Sigma 18-125 har nå kommet i en versjon med bildestabilisering, og jeg ville sterkt vurdert dette som standardobjektiv til D50, D40, D60 om jeg skulle handlet nytt i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå