Vikingspeider Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Har hørt fra en del mennesker at jeg er flink til å redigere video, og IMO er ikke filmene mine de verste jeg har sett, men kanskje noen som ikke har peiling på det som foregår i videoen kan si noe? http://www.youtube.com/watch?v=HCDgRLvyEsI...D59&index=0 NB: Husk "watch in high quality". Se filmen hos Youtube Endret 29. juni 2008 av SondreOverby Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg skal fortelle deg hva du ikke er flink til: Å filme. Slutt å bruke zoomen, det er stygt. Redigeringen var grei den. Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 18. august 2008 Del Skrevet 18. august 2008 Jeg skal fortelle deg hva du ikke er flink til: Å filme. Slutt å bruke zoomen, det er stygt. Redigeringen var grei den. Jeg er enig med deg. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 19. september 2008 Del Skrevet 19. september 2008 Når du begynte å zoome fra flyvinduet orket jeg ikke se mer. Zooming fra et skittent vindu takler jeg bare ikke. Lenke til kommentar
bb79 Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Alle videokameraer burde hatt en advarsel: "Are you sure you want to zoom while recording?" Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor. På filmer brukes det ytterst sjeldent. Og i alle lærebøkene står det at man ikke skal vise zooming. Greit nok at man zoomer mens man filmer for å endre utsnitt, men dette må redigeres bort eller dekkes over med et innklippsbilde. Ellers savner jeg lyd. Selv om det kun var bakgrunnsstøy eller noe sånt, ville det gitt mer liv til filmen. Inne i gymsalen var det mye av det samme som gikk igjen. Du brukte samme kameravinkel og avstand. Mer nærbilder, flere forskjellige vinkler og kanskje noen intervju med folk hadde krydret litt. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Alle videokameraer burde hatt en advarsel:"Are you sure you want to zoom while recording?" Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor. Det er jo av den enkle grunn at istedet for å ha et helt statisk bilde, så lager man ihvertfall en form for bevegelse i det. Det blir jo mye kjedeligere hvis man bare skal ha bilder som står stille hele tiden. Overdrevet bruk av zoom i nyhetsinnslag er en uting, ja. Zooming i film er FY! Lenke til kommentar
yates56 Skrevet 16. oktober 2008 Del Skrevet 16. oktober 2008 Alle videokameraer burde hatt en advarsel:"Are you sure you want to zoom while recording?" Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor. Det er jo av den enkle grunn at istedet for å ha et helt statisk bilde, så lager man ihvertfall en form for bevegelse i det. Det blir jo mye kjedeligere hvis man bare skal ha bilder som står stille hele tiden. Overdrevet bruk av zoom i nyhetsinnslag er en uting, ja. Zooming i film er FY! Helt enig med det du sier der. Selv om kamera mannen min ikke er så flink til å følle den regelen. Men å zoome uten å bruke stativt er hvertfal fyfy! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 De to siste Jason Bourne-filmene har i hvertfall en del zoom uten stativ. Men somregel går de rett til et zoomet bilde, slik at vi slipper å følge selve inn-zoomingen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 17. oktober 2008 Del Skrevet 17. oktober 2008 De to siste Jason Bourne-filmene har i hvertfall en del zoom uten stativ. Men somregel går de rett til et zoomet bilde, slik at vi slipper å følge selve inn-zoomingen. Nå skal ikke jeg si noe sikkert, men det er nok heller snakk om at de bruker lengre linser. Det er ikke så vanlig å bruke zoom-linser til film med mindre en faktisk skal zoome The Bourne Ultimatum ser btw ut som om den er skutt av en junkie. Lenke til kommentar
:---{D Skrevet 18. oktober 2008 Del Skrevet 18. oktober 2008 Det her var ikke noe spesielt. Zoombruken har du fått høre her fra før, så kommenterer ikke den så mye. Ellers syns jeg du skal lese litt om utsnitt og tenke litt mer på linjer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå