Gå til innhold

Film: BJC08 - kan jeg redigere video?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+432

Jeg skal fortelle deg hva du ikke er flink til: Å filme. Slutt å bruke zoomen, det er stygt. Redigeringen var grei den.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Alle videokameraer burde hatt en advarsel:

"Are you sure you want to zoom while recording?"

Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor. På filmer brukes det ytterst sjeldent. Og i alle lærebøkene står det at man ikke skal vise zooming. Greit nok at man zoomer mens man filmer for å endre utsnitt, men dette må redigeres bort eller dekkes over med et innklippsbilde.

Ellers savner jeg lyd. Selv om det kun var bakgrunnsstøy eller noe sånt, ville det gitt mer liv til filmen. Inne i gymsalen var det mye av det samme som gikk igjen. Du brukte samme kameravinkel og avstand. Mer nærbilder, flere forskjellige vinkler og kanskje noen intervju med folk hadde krydret litt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Gjest Slettet+432

Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor.

Det er jo av den enkle grunn at istedet for å ha et helt statisk bilde, så lager man ihvertfall en form for bevegelse i det. Det blir jo mye kjedeligere hvis man bare skal ha bilder som står stille hele tiden. Overdrevet bruk av zoom i nyhetsinnslag er en uting, ja. Zooming i film er FY!

Lenke til kommentar

Nei, spøk til side. Zooming brukes ofte i nyhetsinnslag. Jeg har aldri skjønt hvorfor.

Det er jo av den enkle grunn at istedet for å ha et helt statisk bilde, så lager man ihvertfall en form for bevegelse i det. Det blir jo mye kjedeligere hvis man bare skal ha bilder som står stille hele tiden. Overdrevet bruk av zoom i nyhetsinnslag er en uting, ja. Zooming i film er FY!

Helt enig med det du sier der. Selv om kamera mannen min ikke er så flink til å følle den regelen. Men å zoome uten å bruke stativt er hvertfal fyfy!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

De to siste Jason Bourne-filmene har i hvertfall en del zoom uten stativ. Men somregel går de rett til et zoomet bilde, slik at vi slipper å følge selve inn-zoomingen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432
De to siste Jason Bourne-filmene har i hvertfall en del zoom uten stativ. Men somregel går de rett til et zoomet bilde, slik at vi slipper å følge selve inn-zoomingen.

Nå skal ikke jeg si noe sikkert, men det er nok heller snakk om at de bruker lengre linser. Det er ikke så vanlig å bruke zoom-linser til film med mindre en faktisk skal zoome :) The Bourne Ultimatum ser btw ut som om den er skutt av en junkie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...