Gå til innhold

Gratis royaltyfree e.l. musikk?

Anbefalte innlegg

Lurer på om det finnes mulighet for å få tak i musikk som kan brukes i et produkt for salg uten at jeg går på noen som helst risiko for å bli saksøkt eller uglesett. Dvs, gratis royaltyfree e.l. musikk som jeg ikke trenger betale stort mer for enn "special thanks to...". Har funnet at par artister, men, ja.

Anyone?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
så du skal selge en DVD med andres materiale og øhm... tjene egne penger på det? lykke til med å rettferdiggjøre det for et band.

Vel, har avtale med 2 profesjonelle artister alt, så det er da absolutt gjennomførbart. De har btw bedre musikk enn noe jeg har hørt fra noen non-kjendis band.

Tror ikke at amatørband har mulighet til å ta seg betalt store summer uansett, kanskje de ville være glade for bare enda litt mer publisitet heller enn at det ikke ble noe av det?

Lenke til kommentar

ok, men du må da virkelig fortelle nøyere hva du snakker om.

skal du gi ut andres materiale i eget navn? skal du lage en film av noe slag og bruke musikken til diverse band? skal du lage en kompilasjon av band og gi ut en DVD?

dersom du mener sistnevnte, er saken da at du skal lage denne DVDen, og selge andres musikk? og isåfall, hva er din hensikt? å gi banda publisitet? er det da snakk om å selge denne DVDen for en billig penge, slik at du dekker dine kostnader og muligens tjener en par-tre kroner?

for dersom det du faktisk har tenkt å gjøre er å gi ut en DVD med diverse band - til en billig penge, uten å få eller overta noen av artistenes rettigheter... da er jeg med på hva du snakker om. du har bare formulert deg litt... knødd :p

men altså - har jeg rett i mine antagelser? kan du da si noe om lisenser? vil alle banda få ha sine ønskede - egne - lisenser? kan et band ha en egen copyright som sier at de eier kopirettigheten o.s.v., mens et annet band har en copyright som sier at selskapet deres eier alt, mens et tredje band har et Creative Commons lisens som sier at det er lov å dele og distribuere videre musikken dersom det ikke er for profitt... også videre, også videre?

Lenke til kommentar

Ok, det tok en stund før jeg fikk kommet tilbake til denne tråden.

Planen er at en dvd jeg planlegger - for www.ejc2008.de - trenger musikk. Dette er ikke et stort inntjeningsprosjekt, det er mest for moro skyld, inntektene dekker vel omtrent det det koster å lage den, men det er så gøy å holde på med.

Ser etter artister/band ogsåvidere som er villige til å "låne ut" musikken sin uten å kunne vente seg annen betaling enn en "special thanks to" på dvd'en, da dette i utgangspunktet er et prosjekt som baserer seg på at inntektene på salget av den vil dekke kun utgiftene, og det i realiteten ikke finnes en "kasse" eller lignende å ta penger fra.

Dette er heller ikke en dvd som vil bli solgt fra noe annet enn en netthandel.

Så altså, skal ikke tjene noe på musikken; den skal kon akkompagnere hovedinnholdet på plata. Som bakgrunnsmusikk i en film. Blir kjedelig uten musikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...