Gå til innhold

Logitech mus - treg i visse programmer

Anbefalte innlegg

Har et problem med min Logitech MouseMan Wheel Optical mus.

Tenker det er driver-relatert.

I visse programmer, som oftest 3d-programmer, men også andre (gjerne med "ikke-standard-Windows" interface), er musa sinnssykt treg. Ie, virker som om mus-hastigheten er satt langt ned. Custom innstillinger av ekstra knapper fungerer heller ikke.

Virker mao som om disse programmene overstyrer mus-driveren.

Enkelte programmer har dette problemet konstant, mens andre bare av og til.

Stenger jeg av prosessen "em_exec.exe" i Task Manager, blir jeg kvitt problemet, men da forsvinner også innstillingene til den ekstra knappen. Logisk nok, siden dette er Logitech-driveren (eller noe som har med den å gjøre).

Noen tips? Andre som har vært borti dette før?

Ønsker å kunne bruke musa i alle programmer uten å måtte stenge av driveren i tide og utide.

Det er ikke programmenes feil, jeg hadde ikke dette problemet med dem før.

Nyeste Logitech musdriver (oppgradert fra tidligere versjon, hjalp ikke)

Windows XP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig, jeg har problemer med akkurat det motsatte med min Dual optical. Kjører de nyeste driverne. (975) Når jeg åpner start-menyen eller windows explorer virker det som om musehastigheten blir satt ned på bunn. Men merker jeg f.eks. winamp, funker det helt fint. Trykker jeg på skrivebordet går det sein igjen.

Hadde dette problemet akkurat i stad, har hatt det før, men en reeboot har pleid å hjelpe, det hjalp nå også. Kan ikke huske at det var slik med 973-driverne. Skal ta og sjekke det ut en gang jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Kan ikke huske at det var slik med 973-driverne. Skal ta og sjekke det ut en gang jeg får tid :)

La inn 9.73, det fungerte! Mange takk! :woot:

Synes dette var merkelig. Nye drivere skal fjerne problemer, ikke skape nye..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...