Gå til innhold

VGA eller DVI?

Devner

Anbefalte innlegg

Er det noe forskljell om jeg bruker VGA eller DVI kabel til skjermen min?

Jeg har no sett at DVI har større utløsning enn VGA, men er DVI noe raskere og bedre?

Skal bruke en avansert skjerm for gamers skjerm som er 22 tommers 16.10 WideScreen.

(various multimedia inputs including VGA, DVI, Composite, S-Video, Component (YPbPr, up to 1080i/p) inputs, and USB2.0 ports)

Endret av Kimmorado
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DVI er digitalt, VGA er analogt. DVI gir overlegent bedre bilde på LCD skjermer (tror de ferreste CRT har dvi da). I dag er det absolutt ingen grunn til å velge en VGA kabel med mindre skjermen du har bare har VGA (og hvis du har kjøpt en skjerm med bare VGA i dag, så mener jeg at du har kjøpt feil skjerm).

Lenke til kommentar

Forskjellen er at DVI(D) er digitalt, mens DVI(I) og VGA er progressive analoge signaler. Såvidt jeg vet vil du ikke se noe forskjell på DVI(I) og VGA. Men til DVI(D) vil du nok merke et litt klarere bilde, men ikke mye.

Med utløsning regner jeg med du mener oppløsning. Begge standardene støtter samme oppløsningene som er vanlige til 22", 1920x1200.

Skjermen vil begrense hastigheten på bildet, det vil ikke VGA/DVI-standarden. Klarer skjermen bare 60Hz, vil den uansett ikke vise mer enn 60 bilder per sekund (fps).

Lenke til kommentar

Aha, okei, VGA bynner vell å bli gammelt da, men HZ på skjermen stod det ikke, støtter sikkert opptil 85hz(det er det jeg bruker på gammel skjermen min, en 17' mycom, 6 år).

Håper bare at DVI kabelen følger med skjermen.

Har fullt av funksjoner, 2ms, og man slipper også ghost på skjermen.

PC Input:DVI-D & D-Sub

Stod mere, DVI-D, da må jeg vell også ha en slik utgang også regner jeg med?

Blir no spennende og teste skjermen på et spill med 1024x768 siden skjermen er fastsatt til -

True Resolution: WSXGA+ 1680x1050

trur jeg.

Lenke til kommentar

LCD skjermer pleier å være 60 eller 75hz- :)

Men på en annen side merker du det ikke på samme måte ettersom en LCD pixel enter er av eller på, den trenger ikke oppfriskes med mindre fargen skal endres, så bildet er mye mer "statisk" enn en dårlig oppdatert CRT skjerm er uansett :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...