Gå til innhold

BK: Noen kaller dem traktoregg.....

Anbefalte innlegg

Ser ofte disse gressballene når jeg kjører langs landeveien og har mange ganger tenkt på å få noe ut av dem. Tidlig i dag morges rundt 0400 passerte jeg dette jordet i grålysingen og stoppet på impuls. Prøvde en tett tilnærming til første "egg" og prøvde ellers å få så mange som mulig med. Litt dis over åkeren passet og inn synes jeg.

post-29665-1214773171_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det en værpesyk traktor i området,har jo lagt egga hulter og bulter der :)

Et helt greit bilde,fått det skarpt og fargene ser ganske naturtro ut.

Ville kanskje klippet bort litt av himmelen,tar mye av oppmerksomheten min,blir liksomt litt hardt i et ellers mykt bilde.

Tok meg litt frihet og redigerte det litt,du får fjerne det hvis du ikke er enig.

post-151946-1214774638_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Godt sett motiv, men jeg syns du skulle hatt mer luft (strengt tatt jorde...:roll:) foran det nærmeste egget - slik det er nå blir det litt trangt i bunnen av bildet. Det ser også ut som om det er litt uheldig med vidvinkelperspektivet her. Venstre side av bildet fungerer mye bedre enn høyre (mao. nokså enig med Nautica), siden man på høyre side får litt får eggene litt for mye fra siden - de ser veldig strukket ut.

Det er også en del linjer i landskapet her (i jordet igjen), og jeg lurer på om du ikke kunne utnyttet dem bedre om du kom mere rett på? En S-kurve kunne nok også gjort seg, for å øke kontrasten og fremheve stemningen.

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Godt sett motiv, men jeg syns du skulle hatt mer luft (strengt tatt jorde...:roll:) foran det

Enig, grunnen til at det ikke er mer kan du ane nederst til venstre. Jeg har skåret bort endel kratt i forgrunnen jeg ikke kunne unngå om jeg skulle gå lavt nok ned for å få riktig høyde til motivet. Når det gjelder høyresiden begynner jeg å komme på gli.... :-)

Lenke til kommentar
Støtter himmelreduksjonen, men jeg er ikke helt sikker på at jeg ville fjernet "eggene" til høyre selv om det nok er riktig "etter boka". Hulter til bulter inntrykket tiltaler meg og jeg føler ikke at jeg_må_følge "rule of thirds" her.

Etter boka eller ikke skal jeg ikke uttale meg om,er ganske amatør når det gjelder sånt :) syntes bare bildet falt seg mer naturlig med en slik crop.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal alt være i rule of thirds. Det er allerede et element i den konfigurasjonen, så regelen er fulgt. Jeg synes derfor at bildet er best slik det fremstod.

Du har tenkt omtrent likt slik jeg har tenkt rundt rundballene på jordet, og du har vært heldig med både omgivelser og vær. Det blir likevel ikke så spennende som deg gjør i mitt i hode, så du har fått meg til å gi opp mine planer. Det er ok og faktisk litt stilig, men ikke så stilig som jeg trodde det kunne bli. Du har gjort det du kunne, og det holder bare såvidt. Dvs det er godt utført, men motivet er ikke så spennende som jeg trodde.

Lenke til kommentar
Dvs det er godt utført, men motivet er ikke så spennende som jeg trodde.

Takker for tilbakemelding PM. Nei de var ikke så spennende som jeg trodde heller,

men jeg skal prøve en gang til allkevel. Ser for mitt indre øye et motiv der det

er mer natt og rundballene ligger i landskapet som eggene i den første alien filmen....

Lenke til kommentar
Du har tenkt omtrent likt slik jeg har tenkt rundt rundballene på jordet, og du har vært heldig med både omgivelser og vær. Det blir likevel ikke så spennende som deg gjør i mitt i hode, så du har fått meg til å gi opp mine planer.

hmm det her var en tankevekker.

Har egentlig alltid tenkt at det ER et motiv overalt.. og hvis jeg ikke klarer å lage det spennende så er det min feil og at jeg rett og slett er for dårlig..

..kanskje det heller er sånn at ..avogtil er det ikke noe motiv, rett og slett

PS:

jeg likte bildet ..ganske godt også.. men det er nok et av disse typiske bildene som hadde levd resten av livet på en relativt ukjent partisjon av harddisken min hjemme..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...