Gå til innhold

BK-Glad "gutt" og "hyllest"

Anbefalte innlegg

Glad gutt : Er bildet for mye kuttet og hva med bakgrunnen, kan den passere?

Hyllest : Synest kombinasjon av skrift på speilet og kvinnen i bakgrunnen er morosom, eller?

Kommentarer mottas med takk..

Nå har jeg vært litt "hard" i bildekritikken de siste dagene, så jeg tåler hard medfart selv :-)

post-45747-1214772605_thumb.jpg

post-45747-1214772626_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Har så absolutt ikke noe å utsette på det første bildet.

Men nr2 synes jeg du har kuttet for mye av toppen på stakkaren. Zoom litt ut eller løft kameraet litt mer, så er den der. Forøvrig ser smilet litt framtvinget ut, men øynene sier noe annet så ;)

Lenke til kommentar
Har så absolutt ikke noe å utsette på det første bildet.

Men nr2 synes jeg du har kuttet for mye av toppen på stakkaren. Zoom litt ut eller løft kameraet litt mer, så er den der. Forøvrig ser smilet litt framtvinget ut, men øynene sier noe annet så ;)

Smilet er garantert ekte, men kuttingen er kansklje litt brutal - har dessverre ikke mere å gå på

Lenke til kommentar

Syns det første var kreativt og ålreit. Litt usikker på om det blir mye "annet" rundt figuren og skriften, men funker jo :hmm:

Min favoritt av disse to.

Det andre bildet... vel, jeg skal være ærlig og si at jeg fikk frem en god latter da. Er jo ikke et veldig flatterende bilde. Fargetonene er jo helt merkelige. Han ser gulgrønn..hmm.. ja, ut. Så kombinert med hans ansiktsuttrykk og etterbehandlingen måtte jeg rett og slett trekke litt på smilebåndet :blush:

Lenke til kommentar
Syns det første var kreativt og ålreit. Litt usikker på om det blir mye "annet" rundt figuren og skriften, men funker jo :hmm:

Min favoritt av disse to.

Det andre bildet... vel, jeg skal være ærlig og si at jeg fikk frem en god latter da. Er jo ikke et veldig flatterende bilde. Fargetonene er jo helt merkelige. Han ser gulgrønn..hmm.. ja, ut. Så kombinert med hans ansiktsuttrykk og etterbehandlingen måtte jeg rett og slett trekke litt på smilebåndet :blush:

Fagene på smilebildet er ca sephia, synest det fungerer bedre enn b/w. Bildet er jo artig på sin måte om det er flatterende, kanskje, kanskje ikke :-)

Lenke til kommentar

Bilde 1 sender tankene i retning av et bryllupsbilde. Er det en brud som pyntes i bakgrunnen? Idéen er riktig god, men jeg syns rett og slett det blir for mye lyssmultringer. Man må liksom kunne skjønne hva som foregår i bakgrunnen for at det skal funke 100% - blend ned et par steg, slik at det som foregår blir noe mer definert, så tror jeg det blir bedre.

Utsnittet på bilde 2 fungerer ikke i det hele tatt i mine øyne. Gøyalt uttrykk, men jeg leter hele tiden etter resten av pannen til stakkaren, spesielt siden du har med såpass mye skjorte. Kan det funke om du lager et tettere utsnitt? (ikke er jeg noen fan av den sepia-toningen heller)

Endret av Anew
Lenke til kommentar
Bilde 1 sender tankene i retning av et bryllupsbilde. Er det en brud som pyntes i bakgrunnen? Idéen er riktig god, men jeg syns rett og slett det blir for mye lyssmultringer. Man må liksom kunne skjønne hva som foregår i bakgrunnen for at det skal funke 100% - blend ned et par steg, slik at det som foregår blir noe mer definert, så tror jeg det blir bedre.

Utsnittet på bilde 2 fungerer ikke i det hele tatt i mine øyne. Gøyalt uttrykk, men jeg leter hele tiden etter resten av pannen til stakkaren, spesielt siden du har med såpass mye skjorte. Kan det funke om du lager et tettere utsnitt? (ikke er jeg noen fan av den sepia-toningen heller)

Takk for gode observasjoner, Anew.

Når det gjelder speilbildet, så er dette tatt under "uttesting" av mitt forholdsvis nyinnkjøpte 50 1.2 L på blender 1.2 (fokus på skriften på speilet). Ser i etterkant at blender burde vært mindre.. Damen i bakgrunnen var brud, for 8 år siden :-)

Bilde to kan kanskje funke med et tettere utsnitt og andre farger, hvis jeg finner raw-filen så gjør jeg et nytt forsøk..

Endret av olar0701
Lenke til kommentar

Det første bildet er herlig. Flott at du gidder å lage et så enkelt scenario uten å ty til PS. God ide er det også. Fortsett gjerne med slike bilder, for det er noe av det beste du har vist.

Portrettet har jeg blandede følelser for. Det er hakket for brutalt kuttet i toppen, men det har i alle fall fanget et flott smil. På tross av den lille dybdeskarpheten så er ikke bakgrunnen helt fin heller. Bakgrunn må velges med omhu selv om den nesten er utvisket.

Lenke til kommentar
Liker bilde 1, men det blir i overkant mye se-så-liten-DOF-jeg-kan-lage, som Anew også sier ;)

Jeg skulle gjerne sett bedre hva dama i bakgrunnen syslet med..

Kan ikke være mere enig, men bildet er som sagt tatt på blender 1.2 rett etter jeg fikk objektivet.

Heldigvis er både dama og speilet tilgjengelig, så jeg gjør nok et nytt forsøk med mindre blender :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...