Thor Håkonsen Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Fortsetter med spanske titler... Denne gangen vevkjerring - en Phalangiide Veldig fornøyd med å finne denne klatrende i strået nå i kveld. EXIF Nikon D300 Sigma 150mm f/2.8 Macro + Sigma TC14 + Kenko 36mm mellomring Nikon R1C1 1/60 f/4 ISO 200 Overskriften vil på engelsk (for ungdomsmacromafiaen) være "a Harvestman at work", som spiller på det engelske navnet på vevkjerring (Harvestman) Endret 29. juni 2008 av ThorEH Lenke til kommentar
AstroChicken Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 En anelse dypere fokus, kansje? Mulig det ikke ville gått pga av strået. Ellers nok et bilde som gir meg lyst på makrolinse Lenke til kommentar
Carny Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Æsj! Ekle skapninger! God fangst. Fin DOF, fine farger, gode detaljer. Får frysninger på ryggen av edderkopper. Ble nesten påkjørt av en buss en gang pga en edderkopp. Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Denne var "nydelig", virkelig flott med beina som trekker seg i alle retninger og fyller bildet. Skulle gjerne sett det med en reinere bakgrunn, og det er mulig du har gått litt for hardt til verks med oppskarpingen. Men virkelig et flott macrobilde! Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Denne var "nydelig", virkelig flott med beina som trekker seg i alle retninger og fyller bildet. Skulle gjerne sett det med en reinere bakgrunn, og det er mulig du har gått litt for hardt til verks med oppskarpingen. Men virkelig et flott macrobilde! Takk for det - men jeg må be deg "peke" på hvor du mener det er for mye oppskarpet ? Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Mulig jeg tar feil. Det er ingen oppskarpingartefakter, men en del steder som glinser litt unaturlig i mine øyne, og slikt kan også komme av oppskarping. Men som sagt det er mulig jeg tar feil, og at det er lyset. Lenke til kommentar
Thor Håkonsen Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Ok - det eneste som glinser litt er nok litt blitsreflekser, men det skal ikke være mye det heller Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Syns du leverer knallbilder av disse småskapningene. Dette er også underholdning å se på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå