MrVilla Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg sliter med å kople meg opp mot andre via nettet. Har bredbånd fra NGT og jeg har disablet alt som heter firewall i routeren, men kommer fortsatt ingen vei. Når jeg f.eks skal kople meg opp mot nettet i FS2002 så finner den ingen servere. Når jeg skal hoste så kommer kun 10.0.0.2 opp som den IP adressen jeg skal gi andre!?! Dette er jo helt på bærtur Prøvde Gamespy, men der fikk jeg vite at jeg sitter bak en firewall e.l. Jeg har sjekket, men jeg har ingen firewall. NIS er installert, men den er disablet mens jeg har holdt på her. Noen tips? Lenke til kommentar
OgnOmm Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Du får ikke enabla NIS selv om du formaterer en gang!! Jeg hadde samme problemet, kom ikke inn på servere, sider osv. De NIS filene er så infisert i registret og alle verdens mapper, så med mindre du bytter hd blir du nesten ikke kvitt det!!! Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 13. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2003 finnes det en måte å se hva som sperrer? Jeg har uinstallert NIS, men får fortsatt ikke tilgang :-? Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 NIS kan du avinstallere eller åpne portene som skal til... Selv om du har disablet firewallen så har du fortsatt NAT som du må forwarde portene i..... Lenke til kommentar
agvg Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg sliter med å kople meg opp mot andre via nettet.Har bredbånd fra NGT og jeg har disablet alt som heter firewall i routeren, men kommer fortsatt ingen vei. Routeren din vil pga NAT fungere som en brannvegg uansett og derfor fungerer det ikke, du må åpne porter og eventuelt videresende de til din maskin. Lenke til kommentar
MrVilla Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Typisk at det skal være så superkomplisert å få til en enkel liten ting! Synes det burde være valgfritt om du vil ha slik superdupermegaavanserte opplegg på routeren ! Vel..... Er dette noe som dem kan gjøre hos kundeservicen til NGT? Har prøvd å åpne porter i den routeren selv og kan ikke si at det gikk særlig bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå