skogsaas Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Skal ha meg ny telefon, og vil ha meg en smarttelefon, der jeg kan samle hele "livet" og ha kontroll på avtaler osv. Har sett på og prøvd samsung i780, men er litt skeptisk til at det ikke er hard reset og den firkanta skjermen som tydeligvis ikke støtter så mange programmer... Har derfor begynt å sett litt på diamond og cruise. De har jo ganske like specs med untak av skjermoppløsning, og minneløsning. Vga oppløsning er ikke noe must for meg, og jeg ser at det virker som at cruise er raskere enn diamond pga touch flo 3d som diamond har. Noen som kan bekrefte/avkrefte? Så oppsummert lurer jeg på hva dere vil anbefale av disse 3 telefonene (evt andre mobiltips i samme klasse) Takker for tips/svar Lenke til kommentar
µT. Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det at Tom Cruise er raskere enn Neil Diamond stemmer nok ikke nå lengre. De nye HTC Diamonds har oppdatert ROM, som har fikset "leggingen" i 3D TouchFLO bla. En annen ting er at Diamond har 3D accelerator. Noe Cruise mangler. Diamond har også en CPU på 624MHz (?) mens Cruise har en CPU på 400MHz. Diamond har 192MB RAM, mens Cruise har 128MB RAM. Sett på hardware, så knuser Diamond Cruise. Personlig ville jeg gått for Diamond. Cruise begynner å dra på mnd. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er også midt oppe i denne kabalen.... Har Nokia N73 + PDA, som skal slås sammen til en enhet. Er avhengig av e-post og browsing. Til det har jeg brukt PDA, siden N73 blir for knotete... Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Samsung i780, men begynner å lure litt nå. Hvordan er input mulighetene for tekst på Diamond, tenker spesielt på det å skrive lengre e-mails. Blir dette akkurat som på en Windows Mobile 2003 PDA, hvor man får opp et skjermtastatur og det rett og slett går på hvor raskt man klarer å treffe bokstavene med pinnen.....? Fulltastatur er eneste årsaken til at jeg fortsatt bikker litt mot i780. Alle meninger og synsinger tas i mot med takk!!!! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg er også midt oppe i denne kabalen.... Har Nokia N73 + PDA, som skal slås sammen til en enhet. Er avhengig av e-post og browsing. Til det har jeg brukt PDA, siden N73 blir for knotete... Hadde i utgangspunktet bestemt meg for Samsung i780, men begynner å lure litt nå. Hvordan er input mulighetene for tekst på Diamond, tenker spesielt på det å skrive lengre e-mails. Blir dette akkurat som på en Windows Mobile 2003 PDA, hvor man får opp et skjermtastatur og det rett og slett går på hvor raskt man klarer å treffe bokstavene med pinnen.....? Fulltastatur er eneste årsaken til at jeg fortsatt bikker litt mot i780. Alle meninger og synsinger tas i mot med takk!!!! HTCs modeller som Cruise og Diamond har fingertastatur ala iPhone. Så du er ikke avhengig av stylus. Men ingenting slår ett normalt tastatur, så skal du skrive lange eposter, så ville jeg ha gått for i780. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 HTCs modeller som Cruise og Diamond har fingertastatur ala iPhone. Så du er ikke avhengig av stylus. Men ingenting slår ett normalt tastatur, så skal du skrive lange eposter, så ville jeg ha gått for i780. Ja, dettte blir en arbeidstelefon, hvor notering, e-post og bruk av interne web-sider for rapportering er vesentlig. Men hører en del klager over at 320x320 oppløsning på i780 har dårlig kompatibiltet med applikasjoner, er dette fakta...? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 HTCs modeller som Cruise og Diamond har fingertastatur ala iPhone. Så du er ikke avhengig av stylus. Men ingenting slår ett normalt tastatur, så skal du skrive lange eposter, så ville jeg ha gått for i780. Ja, dettte blir en arbeidstelefon, hvor notering, e-post og bruk av interne web-sider for rapportering er vesentlig. Men hører en del klager over at 320x320 oppløsning på i780 har dårlig kompatibiltet med applikasjoner, er dette fakta...? Ja det stemmer nok det. Det finnes flest programmer til QVGA. Er en del til VGA også. Mens 320x320 er nok ikke helt på topp. Men har du sett på HTC Touch Pro? Den har pittelitt råere specs enn Diamond + den har QWERTY. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Men har du sett på HTC Touch Pro? Den har pittelitt råere specs enn Diamond + den har QWERTY. Titta kjapt på slags preview av den, og det ser jo interessant ut. Men prisen begynner å stivne til, og tykkelsen øker en god del. Men klart, den hadde vært en fullverdig erstatter. Er det satt noen release på den i Norge? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nei jeg er ikke sikker på når den blir lansert, men det er vel i løpet av august eller september tror jeg. Men er veldig usikker. Lenke til kommentar
Lionel_Luthor Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Det at Tom Cruise er raskere enn Neil Diamond stemmer nok ikke nå lengre. De nye HTC Diamonds har oppdatert ROM, som har fikset "leggingen" i 3D TouchFLO bla. En annen ting er at Diamond har 3D accelerator. Noe Cruise mangler. Diamond har også en CPU på 624MHz (?) mens Cruise har en CPU på 400MHz. Diamond har 192MB RAM, mens Cruise har 128MB RAM. Sett på hardware, så knuser Diamond Cruise. Personlig ville jeg gått for Diamond. Cruise begynner å dra på mnd. Samsung i780 har 624Mhz prosessor og 128mb ram Diamond har 528 mhz prosessor og 192mb ram Cruise har 400mhz prosessor og 128mb ram Jeg vurderte i780 VS diamond lenge, men fant ut at jeg ville kjøpe en Asus eee 900 8,9" bærbar til 2500 også tar jeg en Diamond.. Jeg kommer nok bare til og bruke Pennen på Diamond så fingeravtrykk på skjermen blir ikke særlige problem.. Men positivt og høre at HTC oppdaterte Rom'en på Diamond, flott at de fikk fikset den "laggen" Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nei jeg er ikke sikker på når den blir lansert, men det er vel i løpet av august eller september tror jeg. Men er veldig usikker. Touch Pro vil erstatte TyTN II...? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Nei jeg er ikke sikker på når den blir lansert, men det er vel i løpet av august eller september tror jeg. Men er veldig usikker. Touch Pro vil erstatte TyTN II...? Ja jeg har hørt rykter om dette ja. Men noe sikkert kan jeg ikke si. Men ja, jeg vil tro at det stemmer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå