Gå til innhold

minnebrikke til nikon d40

Anbefalte innlegg

hei

jeg har nettopp skaffet meg nikon d40. jeg kjøpte meg et minnekort som heter :

2 GB CompactFlash (CF) minnekort. 133x skrive/lesehastighet.

CF minnekort med 2 GB lagringskapasitet. 133x skrive/lesehastighet (x = 150 KB/sekund).

men så så jeg dette kortet:

http://www.elprice.no/Product/ProductInfo....22&cid=5556

det er jo dobbelt så raskt, burde jeg heller kjøpe dette og bytte inn det andre???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et D40 vil nok ikke kunne utnytte det kortet fullt ut, men med en god kortleser vil overføringen uansett være raskere fra kort til PC, så helt bortkastet er det vel neppe. :)

...dessuten bruker D40 SD-kort, ikke CF.

Lenke til kommentar
Et D40 vil nok ikke kunne utnytte det kortet fullt ut, men med en god kortleser vil overføringen uansett være raskere fra kort til PC, så helt bortkastet er det vel neppe. :)

...dessuten bruker D40 SD-kort, ikke CF.

jeg skjønte ikke så veldig mye av dette siden jeg er helt fersk. er kortet feil ? kan jeg ikke ha CF kort? det sier meg ikke så mye, men da må jeg jo bare stikke ned og si at jeg trenger et SD kort?? men hastigheten er ikke noe problem?

Lenke til kommentar

Du må ha SD kort ja, ikke compact flash. At kortet er oppført med "X133" hastiget tilsier at det ikke er ett Sandisk kort? Eller Lexar? Da vil jeg råde deg til å bare kjøpe Sandisk eller Lexar uansett, så er du sikret at du får kvalitet(og da tenker jeg ikke på hastigheten).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...