creaT Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) heisann har tatt et bilde som jeg har redigert litt i photoshop cs2. ikke verdens beste motiv men funka bra til redigering. blir glad vis dere vil kommentere motivet, redigeringa osv..... originalen har endra himmelen. ble dette bedre? har klippet bilde og gjort det smalere Endret 29. juni 2008 av creaT Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Utfordrende og vanskelig motiv. Ser ut som du har brukt blitz, og jeg synes at forgrunn og treet til høyre blir for dominerende i forhold til stigen som vel egentlig er motivet. Prøv igjen med naturlig lys. Kanskje du må nærmere og tenke komposisjon i forhold til stige og tak, og så bruke greinen som en mindre dominerende omramming. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Utfordrende og vanskelig motiv. Ser ut som du har brukt blitz, og jeg synes at forgrunn og treet til høyre blir for dominerende i forhold til stigen som vel egentlig er motivet. Prøv igjen med naturlig lys. Kanskje du må nærmere og tenke komposisjon i forhold til stige og tak, og så bruke greinen som en mindre dominerende omramming. har ikke brukt blits. takker for kommentar edit: la til nytt bilde Endret 29. juni 2008 av creaT Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Siste versjon er mye bedre, her er ikke himmelen utbrent og fargen på huset ganske lekker. Men det blir fortsatt for mange elementer for meg. Lyset faller merkelig på forgrunnen, vi er ikke nærme nok stigen og himmelen i bakgrunnen må enten være en del av komposisjonen eller bort. Mulig det kan bli et spennende bilde om du cropper litt modig, gjør det høyt og smalt? Lenke til kommentar
creaT Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Siste versjon er mye bedre, her er ikke himmelen utbrent og fargen på huset ganske lekker. Men det blir fortsatt for mange elementer for meg. Lyset faller merkelig på forgrunnen, vi er ikke nærme nok stigen og himmelen i bakgrunnen må enten være en del av komposisjonen eller bort. Mulig det kan bli et spennende bilde om du cropper litt modig, gjør det høyt og smalt? se på det siste jeg la ut. var dette det beste hitil? Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jepp. Nå begynner det å bli en komposisjon! Tror du kan hente mer ut av skyggepartiene i fotoshop. Det fremstår fortsatt litt mørk på enkelte steder. Men det er mye bedre, og har en en fin diagonal, som fanger blikket og fyller bilderuten godt. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Jepp. Nå begynner det å bli en komposisjon! Tror du kan hente mer ut av skyggepartiene i fotoshop. Det fremstår fortsatt litt mørk på enkelte steder. Men det er mye bedre, og har en en fin diagonal, som fanger blikket og fyller bilderuten godt. takker:D skal årne de mørke stedene i morgen! vet du hvordan jeg gjør det? Endret 29. juni 2008 av creaT Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg synes det blir for mye shopping, og for lite innhold. Resultatet blir også for mørkt til at jeg finner det interessant å studere det for lenge. Lenke til kommentar
creaT Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 hva med dette da? Lenke til kommentar
Autoxave Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Bildet ble for mørkt til å gi noe andre kommentarer utover dét, forsøk på å gjøre det lysere gjør at fargemetningen blir for drøy. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Det har vært en tendens her inne en stund å gi gode karakterer og positive tilbakemeldinger på det meste som dukker opp. Men det går en grense selv for meg som har som målsetning å finne en vinkling og en mening med det meste. Dette bildet kan jeg desverre ikke se å ha noe vesentlig potensiale i det hele tatt. Til det er motivet for kjedelig, komposisjonen for rotete og eksponeringen for langt ute av kurs. Det beste jeg kan si her er at du i alle fall har forsøkt å skape noe ut av en situasjon. Desverre ikke vellykket i mine øyne. Mitt råd er å ta med kamera ut igjen for nye forsøk, og ikke kaste bort tiden med å flikke noe mer på akkurat dette bildet. Ikke gi opp, det er sikkert en måte å formidle det du forsøker å få frem. Det gjelder bare å finne rett vinkel. - Rams Lenke til kommentar
andersj Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Trådstarter sier selv at det ikke er allverdens motiv, men at han ønsker å bruke det som utgangspunkt for å lære mer om redigering, så da får vi vel kommentere det etter beste evne. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Nå-ja. Daså. Men likevel... - R Lenke til kommentar
Bruker-88036 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Mine tanker var nok som de mest negative som er uttrykt i tråden tidligere. Men post 13 forklarte jo endel. Etter det tenker jeg veldig at shadow/highlight kan være noe å prøve først. ..... heter det shadow/high..? Endret 1. juli 2008 av pybalto Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå