Gå til innhold

stige på vegg


creaT

Anbefalte innlegg

heisann

har tatt et bilde som jeg har redigert litt i photoshop cs2.

ikke verdens beste motiv men funka bra til redigering.

blir glad vis dere vil kommentere motivet, redigeringa osv.....

 

post-142571-1214768285_thumb.jpg

 

post-142571-1214771923_thumb.jpg

 

 

originalen

post-142571-1214772212_thumb.jpg

 

 

 

har endra himmelen.

ble dette bedre?

post-142571-1214777935_thumb.jpg

 

har klippet bilde og gjort det smalere

post-142571-1214778425_thumb.jpg

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utfordrende og vanskelig motiv. Ser ut som du har brukt blitz, og jeg synes at forgrunn og treet til høyre blir for dominerende i forhold til stigen som vel egentlig er motivet. Prøv igjen med naturlig lys. Kanskje du må nærmere og tenke komposisjon i forhold til stige og tak, og så bruke greinen som en mindre dominerende omramming.

Lenke til kommentar
Utfordrende og vanskelig motiv. Ser ut som du har brukt blitz, og jeg synes at forgrunn og treet til høyre blir for dominerende i forhold til stigen som vel egentlig er motivet. Prøv igjen med naturlig lys. Kanskje du må nærmere og tenke komposisjon i forhold til stige og tak, og så bruke greinen som en mindre dominerende omramming.

har ikke brukt blits.

takker for kommentar

 

edit: la til nytt bilde

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Siste versjon er mye bedre, her er ikke himmelen utbrent og fargen på huset ganske lekker. Men det blir fortsatt for mange elementer for meg. Lyset faller merkelig på forgrunnen, vi er ikke nærme nok stigen og himmelen i bakgrunnen må enten være en del av komposisjonen eller bort. Mulig det kan bli et spennende bilde om du cropper litt modig, gjør det høyt og smalt?

Lenke til kommentar
Siste versjon er mye bedre, her er ikke himmelen utbrent og fargen på huset ganske lekker. Men det blir fortsatt for mange elementer for meg. Lyset faller merkelig på forgrunnen, vi er ikke nærme nok stigen og himmelen i bakgrunnen må enten være en del av komposisjonen eller bort. Mulig det kan bli et spennende bilde om du cropper litt modig, gjør det høyt og smalt?

se på det siste jeg la ut.

var dette det beste hitil?

Lenke til kommentar
Jepp. Nå begynner det å bli en komposisjon! Tror du kan hente mer ut av skyggepartiene i fotoshop. Det fremstår fortsatt litt mørk på enkelte steder. Men det er mye bedre, og har en en fin diagonal, som fanger blikket og fyller bilderuten godt.

takker:D

skal årne de mørke stedene i morgen!

vet du hvordan jeg gjør det?

Endret av creaT
Lenke til kommentar

Det har vært en tendens her inne en stund å gi gode karakterer og positive tilbakemeldinger på det meste som dukker opp. Men det går en grense selv for meg som har som målsetning å finne en vinkling og en mening med det meste.

 

Dette bildet kan jeg desverre ikke se å ha noe vesentlig potensiale i det hele tatt. Til det er motivet for kjedelig, komposisjonen for rotete og eksponeringen for langt ute av kurs.

 

Det beste jeg kan si her er at du i alle fall har forsøkt å skape noe ut av en situasjon. Desverre ikke vellykket i mine øyne. Mitt råd er å ta med kamera ut igjen for nye forsøk, og ikke kaste bort tiden med å flikke noe mer på akkurat dette bildet.

 

Ikke gi opp, det er sikkert en måte å formidle det du forsøker å få frem. Det gjelder bare å finne rett vinkel.

 

- Rams

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...