Belarnion Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Jeg er helt grønn når det kommer til vannkjøling. Jeg har søkt gjennom forumet, men jeg har ikke funnet svar på alle spørsmålene mine. Derfor denne, kanskje noe lange posten... :oops: 1: Virker dette som et greit vannkjølingsoppsett? Hva er det jeg mangler? - Magnum GPU Cooler (Funker den med RADEON 9700?) - Magnum 462 CPU Cooler - Eheim 1048 - Black Ice Pro II - Liten vanntank til Eheim 1048 (hvordan skal jeg gå fram hvis jeg vil senke pumpa i vann istedenfor? Funker det med isboks o.l.?) - 2x Titan Aluminium Vifter 2: Hvor mange meter og hvilken diameter Tygonslanger tror du jeg trenger til alt dette? "Better safe than sorry". Jeg har et Air Silver kabinett hvis det vil hjelpe noe. 3: Hvilke og hvor mange nipler, slangeklemmer og lignende skumle saker trenger jeg? 4: Bør jeg kjøpe destillert vann, eller funker det med springvann? 5: Hvilket blandingsforhold mellom kjølevæske og vann mener du er best? Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Jeg er helt grønn når det kommer til vannkjøling. Jeg har søkt gjennom forumet, men jeg har ikke funnet svar på alle spørsmålene mine. Derfor denne, kanskje noe lange posten... :oops: 1: Virker dette som et greit vannkjølingsoppsett? Hva er det jeg mangler? - Magnum GPU Cooler (Funker den med RADEON 9700?) - Magnum 462 CPU Cooler - Eheim 1048 - Black Ice Pro II - Liten vanntank til Eheim 1048 (hvordan skal jeg gå fram hvis jeg vil senke pumpa i vann istedenfor? Funker det med isboks o.l.?) - 2x Titan Aluminium Vifter 2: Hvor mange meter og hvilken diameter Tygonslanger tror du jeg trenger til alt dette? "Better safe than sorry". Jeg har et Air Silver kabinett hvis det vil hjelpe noe. 3: Hvilke og hvor mange nipler, slangeklemmer og lignende skumle saker trenger jeg? 4: Bør jeg kjøpe destillert vann, eller funker det med springvann? 5: Hvilket blandingsforhold mellom kjølevæske og vann mener du er best? 1. ja den blokka virker på 9700 kortet (har den selv meget bra), ville valgt en annen tank en med mulighet for påfylling av vann. 2: det kommer vel ann på kabinettet men mellom 1- 1,5 m med 10mm slange holder 3: nipler er det jo på blokkene, men du trenger 2 slangeklemmer til hver enhet ikke kjøp metallklemmer de odlegger slangen, kjøp dem av plast 4: ja, bruk destilert vann det får du på bensinstasjonen 5: skal du bruke kjøleveske holder de med ca 20% Lenke til kommentar
Bach Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 - Liten vanntank til Eheim 1048 (hvordan skal jeg gå fram hvis jeg vil senke pumpa i vann istedenfor? Funker det med isboks o.l.?) Det meste av tuppervare fungerer. Sjøl filer jeg på en sak i plexi som jeg skal plassere i en dobbel 5,25"-brønn. Problemet er å få gjennomføringene helt tette. Det enkleste er om du får tak i et gjenget rør i riktig dimensjon og skrur fast med en mutter+foring på hver side. Også skal ikke returslangen kobles på pumpa men bare i tanken. ;-) Lenke til kommentar
HansHG Skrevet 14. mars 2003 Del Skrevet 14. mars 2003 Clas ohlson har mange fine tanker som er akkurat passe. Ellers ser alt ut til å være ok ! Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 14. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 14. mars 2003 Takk for alle svar! :smile: Lenke til kommentar
TaliDaniel Skrevet 15. mars 2003 Del Skrevet 15. mars 2003 Yeah!! Hmmm.....angående klemmer anbefaler jeg selvfølgelig metall-klemmer med skruer...så lenge du kjører PVC/Tygon-slanger blir ikke de ødelagt som ovennevnt...plastklemmer uten skruer er ikke til å stole på når det kommer til "klemmestyrke". Vet ikke om du har planer om å overklokke...da er i såfall valgene ok. Men hvis du er ute etter en effektivt vannavkjølt STILLEGÅENDE" PC....er det ingen vits med en slik raddis. Maxxxpert "Mono" + ei stillegående papst-vifte funker jævlig bra. Ellers anskaff en 5 1/4" kontrollpanel med display for vifter og temp-avlesing...og selvfølgelig rotasjonsavleser for at vannet sirkulerer :-) Chill - Lenke til kommentar
Belarnion Skrevet 15. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2003 Jeg er halvveis overklokker av yrke, så den radiatoren er der med fullt overlegg. Ellers får jeg se hva jeg gjør med baybus-greier seinere. Jeg bare voltmodder et par Titan aluminium vifter til 5 eller 7 volt. Burde sikkert ikke bråke så altfor mye. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå