Roiku Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Her kommer enda en stil fra meg. Om jeg får si det selv, så er dette det jeg er mest fornøyd med hittil tror jeg. Jeg liker godt kontrastene og de kjølige fargene. Utsnittet er jeg litt usikker på (1:1,5 format, i følge min hoderegning) men den hvite veggen er ikke helt kjedelig føler jeg. Avflasset maling, vignetteffekten og den graderte kjølige blåfargen tilgir det store veggarealet i mine øyne. At himmelen viser i øvre venstre hjørne synes jeg er en viktig effekt. Hva tror dere? Jeg ville fortsatt ikke hengt det opp på en vegg, men det er som vanlig ikke hensikten. Er det forresten rart at han skriker? Dømt til å henge på en vegg i årevis, godt festet med rustne (t)vingemuttere. Jeg føler angst er et passelig stikkord til dette bildet. Bildet ble litt større enn jeg hadde håpet på på grunn av fargene, regner jeg med. Men jeg har ikke dårlig samvittighet, fordi jeg regner med de fleste av dere har forlatt 56 kbps-alderen. ISO 200 f3,5 18mm brennvidde 1/320 lukkertid ....... Som vanlig, hurtigris og gule roser mottas med stor takk. Her er originalen for de som vil gjøre sitt eget ut av det og poste det her: edit : EXIF lagt til edit 2: Originalbilde lagt til Endret 29. juni 2008 av Steffenm Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Liker ikke vignetteringen du har lagt på, men det er sikkert bare meg. Og så ville jeg fryktelig gjerne ha bort kanten øverst i venstre hjørne, da tror jeg hele bildet hadde blitt renere og komposisjonen tydeligere Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg klarer ikke helt å få tak på det. Det er ikke et spesielt spennende kunstverk du har tatt bilde av, og du har ikke klart å formidle det noe særlig godt heller. En vignettering gjør ikke så mye for motivet, og den skråstillingen fungerer heller ikke særlig for meg. Beklager, men det er ikke noe som jeg kan sette pris på. Hva med å bruke utsnitt på en spennende måte isteden. Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Kanskje det er bare jeg som "skjønner" dette bildet. Siden jeg var der selv, mener jeg. Andersj: Jeg følte veggen ble for dominerende uten vignetteffekten. Samtidig synes jeg den forsterket det litt klaustrofobiske inntrykket, som kanskje ikke er så synlig. Jeg kan prøve å croppe litt mer og se hvordan det blir uten kanten i hjørnet. PMn: Ser du noen sammenheng mellom angst og dette bildet? I hodet mitt ga jeg litt sjel til figuren på veggen, og det ser ut som om den er klar til å ofre alt for å komme seg ned derfra og jeg prøvde å forsterke dette med vinkel, utsnitt og litt effekter. I mitt hode føler jeg at det var vellykket til en viss grad, men det er jo derfor man har dette forumet for å se om det bare er en personlig illusjon. Bildet er forresten tatt på en nærliggende barneskole. Figuren er en snøball-blink, lagd i sløyden av en skoleklasse. Tusen takk for konstruktiv kritikk begge to! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 (endret) Jo takk, jeg ser angsten. At det var laget av en sløydklasse på en barneskole kunne jeg ikke se, for det kan godt ha vært en litt pretensiøs "voksen" som ikke holder helt standarden. Til å være laget av en barneskole er den helt topp. Men du burde kunnet finne en mer interessant vinkel/et mer interessant utsnitt for det. Endret 30. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå