kimare Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg abonnerer på Fotografi det koster deg 295,- pr år dersom du er medlem nsff eller en av deres medlemsklubber. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg merker meg at jeg er den eneste som nevner tyske Colorfoto. Står det så dårlig til med skolegangen til dagens fotospirer at de ikke kan lese tysk? "Noch einmal, Bitte" er ikke akkurat nok til å kunne fordøye et tungt fag-tidskrift. Kjøpte en gang en fotobok til Nikon F-501 som var på tysk. Å påstå at det var en suksess blir å tøye sannheten en smule. Tom Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg leser ikke tyske blader fordi jeg ikke kan lese tysk. Jeg kan lese tysk på samme måte som skuespillere som er født, oppvokst og lever daglig i Oslogryta kan snakke helgelending. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg merker meg at jeg er den eneste som nevner tyske Colorfoto. Står det så dårlig til med skolegangen til dagens fotospirer at de ikke kan lese tysk? Colorfoto ist gut bei Tests. Aber kannst Du ein wenig mehr ins Detail darueber gehen, was Lesenswertes in diesem Blatt steht fuer alle die, welche nicht unbedingt an der Frage nach der "besten Kamera am Markt" interessiert sind? Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Noe om at det egner seg best for folk som vil vite hva som er det beste kameraet på markedet, og noe om kattunger med rosa sløyfe, om jeg ikke har oversatt helt feil? Lenke til kommentar
d0ppler Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Støtter meg til hva dere sier om de britiske bladene. De er stappfulle av reklame, men går gjennom basicen, og gir deg en del nyttige fototips. Jeg kan finne på å kjøpe et slikt blad om jeg befinner meg op togstasjonen og ser at neste tog ikke kommer før om en god stund. Da kan det være greit å slå ihjel tida med litt fotolektyre. Når det gjelder tyskkunnskaper så hadde jeg kanskje overlevd et par uker i tyskland med en god dose kroppspråk og de 4 åra med tysk jeg hadde for gud veit hvor lenge siden. Men å lese et tidsskrift på tysk ville bare vært idiotisk for min del. Kein schnapps für Tamara, husker dere den? Lenke til kommentar
Smurfelurf Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har med tiden lært meg å styre unna fotoblader som har bilde av et stort kamera på forsiden, eller inneholder ord som "test", "how to", osv.. Jo mer rotete forsiden er, jo mer sannsynelig er det at jeg styrer unna.. Fotoblader som har et stilrent bilde på forsiden, eller signaliserer det et intervju med en fotograf e.l., vil jeg anbefale å se nærmere på. Det eneste jeg kanskje savner i disse bladene, er enkle triks i photoshop. Det er jo et nyttig verktøy.. Lenke til kommentar
cruelphotography Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Leser stortsett bare norske Fotografi (får det jo enten jeg vil eller ikke siden jeg er med i NFF / TFL), og synes det er høydepunkt da det kommer til jobben. Fin bruk av en lunsjpause eller to =D Og jeg er som mange andre glad i gode tester, og liker intervjuene med fotografene. Selv om det ofte er litt kjipe fotografer.. Ellers får jeg lyst til å prøve meg på svenske foto nå. Høres ut som det er bra. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Svenske Foto har en ganske interessant reportasje fra Nordic Light, de har også et intervju med en tidligere Expressenfotograf ved navn Jan Delden, en fantastisk fotograf, og bildene som følger artikkelen var øyeblikkelig et veritabelt hav av inspirasjon for meg. Det samme gjelder Fotografis artikkel om Bob Richardson, for den saks skyld. Det er mange gode fotografer der ute, og det er mange av dem som inspirerer meg. Mange sier at den høyeste ære for en fotograf må være å bli publisert på forsiden av TIME, men jeg er uenig. Den største ære en fotograf kan få, er å bli sett på som inspirasjon for andre. Og takket være Fotografi og Foto får jeg min månedlige dose med relevant inspirasjon. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå