Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei! Tenker meg å skaffe et abonnement på et fotoblad - men vet ikke hvilket.. Sitter her nå med 'Digital Camera' kjøpt til blodpris @ Narvesen. Virker som et godt blad. Har også samme erfaring med norske 'Digital Foto'. Bryr meg nada om det er engelsk eller om det er norsk.. Gjerne mye tester/produktomtaler, men også tips til teknikker o.l. Noen med tips? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg går alltid og sniktitter på en Narvesen som har spesialisert seg på blader. Beste i Oslo. Er der så mye (rett ved Nationaltheateret, før bussen går), så blir sikkert banna snart. Hva med norske Fotografi? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Njaaa.. Har ikke lest det så mye, men tiltrekkes IKKE av coverene i hvertfall.. Ser alt for proft ut for meg.. Uten at jeg har så mye som åpnet det, noensinne, da.. Godt mulig jeg bommer her. Skal sjekke neste gang jeg er innom Narvestad.. ehh, narvesen.. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Er mye foto det går i. Ganske mye sært synes nå jeg. MYE s/h, og veldig kunstnerisk. Men de har veldig gode tester. Men enig med deg. Tiltrekkes også mest av noen amerikanske magasiner, med storslotte landskapsbilder som cover. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Som jeg skulle sagt det selv! Har faktisk lest en test i bladet, når jeg tenker meg om. Ja, den var knakende god. Jeg har også inntrykk av at dette er mye s/h og kunst på HØYT nivå.. Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har abonnement på digital foto fornøyd med bladet og mange av artiklene samt testen, men det følger dessverre med noe søppel blandt artiklene og testene, som ikke har betydning for meg. Blandt de engelske blandene er det så mye annonser og reklame at jeg blir gal, gode artikler og bilder dog. Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sykt mye reklame i de engelske bladene, ja. Blir gal av de siste sidene i de bladene. Spam spam spam! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Agreed.. Men det reelle innholdet er som oftest meget bra. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hvis dere leser testene med en stor klype salt, så er de engelske bladene greie. Personlig er mitt favoritt blad det svenske Foto. Seriøse tester, masse bilder som inspirerer og gode interjuer. Ulempen er at man må kunne lese svensk. Av de engelske bladene, synes jeg at Digital Photographer og Digital SLR Photography er blandt de bedre (med unntak av testene da). Norkse Fotografi er også OK; men jeg er ikke helt overbevist på layout. Tom Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Som nevnt i den lille store fotoboktråden, synes jeg det engelske bladet Digital Photographer er bra. Det norske bladet Digital Foto synes jeg er alt for mye Se og Hør møter VG/Dagbladet. Det norske bladet Fotografi synes jeg bruker alt for mange sider på å tilbe gamle guder. Lenke til kommentar
Ivar_Schiager Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 PaintShopPro Photo har vel ikke rukket å komme i Narvesen enda: http://www.officialpspp.com/ Lenke til kommentar
jxxxixxx Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Nesten uansett hvilket blad du abonnerer på så vil du oppdage at etter et par år så begynner de å gjenta seg selv på en del områder. De satser vel på at det er stadig nye folk som kommer til slik at de kan "resirkulere" temaene sine med jevne mellomrom. Dette var satt veldig på spissen, men det er desverre et snev av sannhet i det også. Har nå holdt på med foto "seriøst" i en tre-fire år og har nå sluttet nesten helt å kjøpe foto-blad da det ikke er så mye nytt å lese som man ikke kan finne mye bedre på nettet. Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sykt mye reklame i de engelske bladene, ja. Blir gal av de siste sidene i de bladene. Spam spam spam! Spot on! Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har sluttet å lese fotoblader, sett bort fra Fotografi og svenske Foto. Det blir for mye useriøse tester til at jeg gidder å bry meg, og artiklene om fotolocations på de britiske øyer er ikke interessante for meg lenger. Det er rett og slett lite å lære der for meg. Er tester det dere er på jakt etter må dere brushe opp skoletysken. Colofoto har i likhet med svenske Foto og norske Fotografi de mest seriøse testene. Ellers er det stort sett sorgen. Jeg foretrekker å lese om fotografer for tiden, så Fotografi er og blir en stor favoritt for meg. I det bladet kan jeg også lese om hva som rører seg i den seriøse delen av norsk fotografiverden. Men det er nok litt for høyttravende for nybegynnere og veldig unge fotografer. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-q5ES5fDk Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Digital foto var greit når man var nybegynner, men nå bare irreterer det meg, særlig testene. Lenke til kommentar
ragamuffin Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Leste mye i fotoblader tidligere (på slutten av nitti), og veldig glad er jeg for det. Den gangen var det dårlig med nettforum hvor en kunne bare kaste ut et spørsmål om hvilken blender man skal bruke for å ta bilder av 'rennende bekker' og lignede, så det å lese seg opp på grunnleggende fotografering i et godt magasin eller en bok er mye verd. Blir lite med fotoblader i dag, både pga mangel på tid samt at jeg ikke har noe overdådig interesse for hverken reklame eller tester. Men veldig enig i svenske Foto, som nenves er. Norske Fotografi kan nok fly over hodet på de fleste nybegynnere, ja. Eller skal jeg kanskje si at de setter fokus på ting som ikke nødvendigvis en nybegynner (eller mer erfaren for den del) ikke har interesse å lese om. Om tester og reklame er av mindre interesse kan jeg faktisk varmt anbefalte PBase Magazine, som finnes kun i PDF, men til gjengjeld er gratis. Svært mye tips å plukke opp for de fleste, blandt annet en stor artikkel med mannen bak Cambridge In Colour som det veldig ofte refereres til her. Anbefales! http://www.pbase.com/magazine Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg merker meg at jeg er den eneste som nevner tyske Colorfoto. Står det så dårlig til med skolegangen til dagens fotospirer at de ikke kan lese tysk? Lenke til kommentar
IceFox Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg har hatt fransk i fem år, så tysken min står det svært dårlig til med. Heldigvis ferdig med den dritten! Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Jeg var også IDIOT nok til å velge fransk.. Verste fag (og karakter) og lærer jeg noensinne vært borti.. Lenke til kommentar
Simon Aldra Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Hvis dere leser testene med en stor klype salt, så er de engelske bladene greie. Personlig er mitt favoritt blad det svenske Foto. Seriøse tester, masse bilder som inspirerer og gode interjuer. Ulempen er at man må kunne lese svensk. Av de engelske bladene, synes jeg at Digital Photographer og Digital SLR Photography er blandt de bedre (med unntak av testene da). Norkse Fotografi er også OK; men jeg er ikke helt overbevist på layout. Tom Jeg er helt enig i det du skriver her Tom. Foto er et ypperlig blad, det samme er Fotografi. Fotografis tester er også gode. Og de profilerer alltid interessante fotografer som i alle fall inspirerer meg. Har kjøpt et par av disse engelske bladene med storslåtte landskaper på forsiden et par ganger. Landskaper er noe jeg syns er veldig fint, men jeg klarer ikke bli -engasjert- av dem, dessverre. Derfor ender det opp med å lese en ny skamrosende test av enten D3, K20D eller E-3. Så i praksis holder jeg meg mest til Foto og Fotografi. Bare synd det ikke er hver utgave av Foto som kommer til min lokale Narvesen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå