Tomzern Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Hei! Har et lite problem.. Når PC'en min har stått på en stund så er temp'ene på prosessoren og i systemet ganske høye..Prosessoren pleier å ligge på 55-65 grader og systemet ligger på rundt 40 grader!! :o Dette syns jeg er litt for mye, eller hva?? Har slengt inn ei kabinettvifte i fronten av kabinettet, og det hjalp jo litt, men jeg syns fortsatt det er mye... Har et ganske trangt kabinett hvor PSU'en står på høykant foran CPU-vifta...Kan det ha noe med at kabinettet rett og slett er for lite??Har tenkt til å kjøpe nytt kabinett når jeg har råd..hehe bare så det er sagt liksom. .Har jo PC'en stående inni et skap, men jeg har alltid skapdøra vidåpen når pc'en er på..Hva kan jeg gjøre for å senke temp'en bare sånn foreløpig før jeg får nytt kabinett??Vil helst slippe å punge ut så mye penger... Sorry for et kanskje litt langt innlegg Setter pris på alle hjelpende svar.. . Mvh Tomzern Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Det beste vil selvsagt være å kjøpe et nytt kabinett med plass til et par-tre ekstra vifter. F.eks. er AVANTECH (Les: Chieftec) kabinetter praktiske og greie, og frem for alt billige. 100% skrueløst, og klips til viftene burde jo være gode argumenter. Ellers er en god CPU vifte en måte å gå ned i temperatur på, men god luftgjennomstrømning i kabinettet er et must - uansett. Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 13. mars 2003 Del Skrevet 13. mars 2003 Du bør prøve hva temperaturene ligger på når kabinettet står på utsiden av skapet også. Da kan du se hvilken effekt skapet har. Hvis temperaturene er vesentlig lavere da, så hjelper ikke allverdens kabinettvifter. Da trenger du skapvifter! Hvis derimot temperaturene er ganske like, bør du vurdere en bedre CPU kjøler. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå