Gå til innhold

Liten plass på HD?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blir litt problematisk med så store filer da PS3 har en grense på 4GB for en fil.

so? mkv2vob deler jo filene i 4gb chunks..

Laster aldri filmer på mindre enn 4.4gb, og er den en storfilm laster jeg 10 eller 20gb versjonen.. Man leker ikke butikk ;)

Lenke til kommentar

Tror de fleste burde oppgradere harddisk, for det går rykter om Soul Calibur IV med 6,7GB Installasjon og 2GB Save.

Det at noen spill krever en liten installasjon er greit, men hvis dette er sant har det gått litt vel langt.

Lenke til kommentar
Gamle tester viste at man ikke tjente så voldsomt mye med en 7200 i PS3 mot 5400. Litt var det men ikke så mye som det ville tilsi. Jeg sjekket nettopp dette igjen og det viser seg at det er forskjell fra spill til spill. Enkelte kan du spare mye loade tid på. Og ikke minst går det kjappere å installere ting som man har lastet ned. Bare synd at det ikke er så mange store 7200rpm disker, ellers hadde jeg mulighens valgt dette. Pris er ikke så nøye for meg. Vil ha det beste!

Som jeg sa, forskjell fra spill til spill, og er det noe å hente så er jeg som deg, vil ha det beste.

Ikke mange store? Er flust med 200GB, og 320GB er snart på lager. Men hva bruker dere så mye plass på? Er langt unna å fylle opp min 100GB jeg ihvertfall.

Mange lagrer vel bilder og musikk, og kanskje filmer på PS3'n sin.

Dei har jo testa ps3'n med SSD disk inni, vart vist ikkje spessielt kjappere...

Lenke til kommentar
Blir litt problematisk med så store filer da PS3 har en grense på 4GB for en fil.

Hva prater du om da?!? Har selv for øyeblikket 4stk HD filmer og ALLE er over 4GB. Transformers er på ca 11GB, og de er ikke oppdelt. Er KUN på ekstern disk som er Fat32 du ikke kan ha filer over 4GB.

Lenke til kommentar

PS3 sitt interne filsystem er IKKE Fat32!!! Fat32 gjelder KUN eksterne tilkoblet enheter og ikke intern disk, slik var det faktisk på PS2 også. Har kopiert over filmer via Tversity og inn på den interne HDDn. Her er bilde som bevis: 767ebd0d6e4f3103db62bf7962a806b6.JPG

Lenke til kommentar

Hva prater du om da?!? Har selv for øyeblikket 4stk HD filmer og ALLE er over 4GB. Transformers er på ca 11GB, og de er ikke oppdelt. Er KUN på ekstern disk som er Fat32 du ikke kan ha filer over 4GB.

Ops, ser ut som jeg har tatt grundig feil her. Som du sier er det ingen grense på 4GB, har akkurat konfirmert dette ved å kopiere over en 8GB fil.

Nå ble det plutselig litt mer aktuelt å konvertere noen filmer med mkv2vob og fylle opp disken :D

Lenke til kommentar

Det funker men tok nesten en times tid å kopiere over (trådløst) en 8GB fil. Lang tid bruker dere på å konvertere filmer? Macbooken min har konvertert i mange timer nå, ikke halvveis engang på en 8gb 1080p mkv. Nå bruker jeg riktignok vmware som helt sikkert kveler ytelsen litt, skal teste bootcamp senere.

Lenke til kommentar

Trådløst er ikke optimalt i det hele tatt for kopiering av så store filer, vil absolutt råde deg til å få kablet når du skal kopiere. Programmet mkv2vob bruker veldig liten tid på konvertering når den bare trenger å forandre på lyden og endre «container».

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...