Gå til innhold

Liten plass på HD?

Anbefalte innlegg

Er det noen flere som erfarer liten plass på HD?

Jeg har ca 7 spill og har plass til ca syv demoer, men erfarer at det er veldig liten plass på hard-disken og må hele tiden slette demoer for å få testet nye, selv om jeg ikke synes jeg har så mange installert.

Går det ann å oppdatere hard-diskplass med ekstern HD på PS3?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Genialt, takker for svar.

Har noen av dere erfaring med støy fra disse hard-diskene?

Med en 5400RPM disk så bør vel dette være på et veldig lavt nivå uansett.

Har selv en samsung på 250GB. Ikke mulighet for å høre den. Bare hold deg til 5400Rpm siden du nesten ikke tjener noe på å kjøpe en kjappere. Anbefaler deg å kjøpe en 320GB, de er blitt meget rimelige. Jeg venter bare på samsungs 500GB. Den skal kjøpes når den kommer.

Lenke til kommentar

Ender nok opp med en 5400.

Det er ikke noe hastværk rigkig enda, så lenge jeg fortsatt har plass til noen demoer og et par trailere i tillegg til data fra de spillene jeg har så klarer jeg meg. Venter så lenge som mulig så jeg får en til en så bra penge som mulig.

Lenke til kommentar
Hijacker threaden i et par minutter jeg.

Har et lite spørsmål

Hvordan få over det jeg har på HDD'en nå, og over til en eventuelt ny en?

Man kan kople begge til en stasjonær PC vha adaper , bruke "et kjøpt" disk klone program med resize mulighet av partisjonen samtidig. Eller følge kris93 sin guide (backup..)https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=842568

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Når det kommer til backup, trenger du ikke ta med deg mer enn savene på en USB-stikke, men om du fremdeles spiller noen demoer eller ser på trailere, finnes de fortsatt på PSN. Spillene som må installeres må riktignok installeres på nytt, men pytt sann.

Endret av S-r-ex
Lenke til kommentar
Har planer om en ny hdd på playstation jeg også, men hva med alt saved games på den jeg har nå. Lett å få det over på den nye?

Som det har vært sagt MANGE ganger før. Alt slikt kan kopieres over til en usb-disk/minnepenn. Husk at denne MÅ være formatert til Fat32.

Lenke til kommentar
Har 100GB 7200RPM, de er like lydløse og strømgjerrige som 5400RPM.

Men nesten ikke noe kjappere i PS3. Koster litt mer, anbefaler derfor folk å legge de lille ekstra kronene i en større disk.

Klart det er raskere. Varierer jo såklart, men ligger en test et sted på nettet som viser betydelig kortere loading tid i enkelte spill. Synes ikke prisen er så ille heller jeg da, men det er kanskje bare meg.

Lenke til kommentar

Må si jeg vurderer dette sterkt, siden det jeg kjøper det meste av spill til ps3, og mange av de krever jo innstallering.. Fikk ny 40gb, og nå har jeg brukt 10gb på 3 dager eller noe.. Men nå brukte jeg just 1000kr på div spill, så jeg får vente ett par dager på noen harddisk.. :)

edit: Klarte å vente èn hel dag nesten! :woot:

Endret av Pebble
Lenke til kommentar
Har 100GB 7200RPM, de er like lydløse og strømgjerrige som 5400RPM.

Men nesten ikke noe kjappere i PS3. Koster litt mer, anbefaler derfor folk å legge de lille ekstra kronene i en større disk.

Klart det er raskere. Varierer jo såklart, men ligger en test et sted på nettet som viser betydelig kortere loading tid i enkelte spill. Synes ikke prisen er så ille heller jeg da, men det er kanskje bare meg.

Gamle tester viste at man ikke tjente så voldsomt mye med en 7200 i PS3 mot 5400. Litt var det men ikke så mye som det ville tilsi. Jeg sjekket nettopp dette igjen og det viser seg at det er forskjell fra spill til spill. Enkelte kan du spare mye loade tid på. Og ikke minst går det kjappere å installere ting som man har lastet ned. Bare synd at det ikke er så mange store 7200rpm disker, ellers hadde jeg mulighens valgt dette. Pris er ikke så nøye for meg. Vil ha det beste!

Lenke til kommentar
Gamle tester viste at man ikke tjente så voldsomt mye med en 7200 i PS3 mot 5400. Litt var det men ikke så mye som det ville tilsi. Jeg sjekket nettopp dette igjen og det viser seg at det er forskjell fra spill til spill. Enkelte kan du spare mye loade tid på. Og ikke minst går det kjappere å installere ting som man har lastet ned. Bare synd at det ikke er så mange store 7200rpm disker, ellers hadde jeg mulighens valgt dette. Pris er ikke så nøye for meg. Vil ha det beste!

Som jeg sa, forskjell fra spill til spill, og er det noe å hente så er jeg som deg, vil ha det beste.

Ikke mange store? Er flust med 200GB, og 320GB er snart på lager. Men hva bruker dere så mye plass på? Er langt unna å fylle opp min 100GB jeg ihvertfall.

Endret av arokh
Lenke til kommentar
Ikke mange store? Er flust med 200GB, og 320GB er snart på lager. Men hva bruker dere så mye plass på? Er langt unna å fylle opp min 100GB jeg ihvertfall.

Skal jeg ha ny disk vil jeg ha en som er en del større enn den jeg har. Bruker den en del til å se film. En HD film tar fort 10GB. Det fyller seg nå opp med div ting. Men en 320 7200 har kanskje ikke vært så dumt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...