Devner Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Med Xp 64-bit Edition kan man jo ha mere ram (opptil 128GB), men jeg har 8GB med ram på min pc som jeg skal bygge, men de fleste spill er jo 32-bit, lurte på om jeg liksom får bedre ytelse med mere ram da, siden OS er 64-bit og spillet er 32-bit, jeg får vell utnytte 8gb ram til spillet, eller MÅ spillet også være 64 bit for å utnytte 8gb ram? For man ser jo at de nyeste spillene krever mere ram, f.eks minimum er vell snart 3gb ram, og anbefalt er vell 4gb ram, for på fear 2 er nå kraven ganske høg for maks ytelse. Takker for svar:) Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ja, spillene må være 64-bit for å ta ibruk mer enn ~3GB minne. Lenke til kommentar
Devner Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Hmmm, det var dumt, blir nok ikke mere ytelse da, men er no rart da siden det står recommended 4GB ram, jaja:( Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ja, det er de nok. For det er ikke bare spillet som bruker minne. Men også operativsystemet. Men spillet kan ikke ta ibruk mer enn 3GB minne når det er 32-bit. Men OSet tar ofte 1GB minne. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Et 32-bit large address aware 32-bit program vil kunne utnytte 4 GB RAM på 64-bit windows. Et program som ikke er large address aware kan kun utnytte 2 GB. Men ingen programmer vil noensinne kreve mer RAM installert på maskinen en det er teknisk sett mulig for programmet å allokere. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå