AndersAu Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Når jeg spiller spill restarter PC´en seg. det er forskjell på hvor lang tid det tar før den skrur seg av. Før den skrur seg av blir skjermen blå i et sekkund før den rebooter. Dette har pågått ganske lenge, og jeg formaterte den nylig men det hjalp ikke. noen som vet hva som kan være feil? Specs: radeon 9800 pro(flasha til xt) 1 gb ram amd athlon 2800 xp nforce 2 motherboard Lenke til kommentar
Robbansvenske Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ser du har gammel pc. Är det mye støv på vifter, block etc.? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Sjekk temperaturer *punktum* Lenke til kommentar
AndersAu Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 tok ut litt støv fra under skjermkotvifta og prosessorvifta. men det skjer fortsatt.. Kan det være at strømforsyningen blir varm? er litt vanskligere å fjerne støv der ifra siden det krever at jeg skrur den opp Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. juli 2008 Del Skrevet 6. juli 2008 Det er da du har kompressor, bare pass på så du ikke blåser vann ut. Men tviler på at det er PSU egentlig, sjekk andre ting. Har du temperaturkontroll? Lenke til kommentar
AndersAu Skrevet 6. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 6. juli 2008 Sjekket cpu, og den var litt over 50 grader.. Vet ikke om det er noe tempraturmåler på skjermkort.. vet vertfall ikke hvordan jeg sjekker den, kanskje noe tredjeparts softeware? Lenke til kommentar
Yitzak Skrevet 10. juli 2008 Del Skrevet 10. juli 2008 Jeg ville tippet på at minnet/minnebrikkene ble for varmt.. har hatt akkurat samme problem tidligere selv.. Det jeg måtte gjøre var å ta ut den ene minnebrikken for å teste om 1 av dem var noe feil på.. Når jeg da hadde bare den ene minnebrikken i maskinen, så restartet den seg ikke lengre.. Og dette var med hvilken som helst minnebrikke av dem 2. Det jeg måtte gjøre var å sette begge minnebrikkene på samme "kanal" på hovedkortet, og nå har jeg ikke dette problemet lengre.. Sånn som jeg har tolket mitt problem var at mine minnebrikker ikke var "kompatibel" nok for hverandre. (når de kjørte på hver sin minnekanal) Kjører forresten: Intel E8500, Klokket til 3,6 Ghz (stabilt med vanlig Viftekjøling) Hovedkortet er: Gigabyte P35C-DS3R + 2Gb Ram Skjermkort: Radeon 3870 x2 Lenke til kommentar
AndersAu Skrevet 15. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 15. juli 2008 ok, skal teste det senere i dag! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå