Karl-Peder Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Denne gangen av vokalist/gitarist Stian Nessemo. Jeg tar imot kritikk på alle aspekter ved bildet, og spesielt forslag til videre redigering, eventuelt ting jeg kunne ha gjort annerledes både da jeg tok bildet og under etterarbeidet. To versjoner: En med bassist, og en uten. Hvilken er best? Med bassisten: Uten bassisten: Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 En bukse uten eier er liksom litt rart i mine øyne, så det kunne du spart deg for. Bildet er likevel bra med bassisten, så det skal du ikke bry deg med. Det er et så godt livebilde som det er mulig å ta i dette lokalet. Et godt livebilde i mine øyne. God musikk? Lenke til kommentar
von-schnellfahrer Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Pirk! Bena til bassisten er fortsatt med... Syntes nr.2 var marginalt bedre... men som PMnormal sier så er det tross alt ett live bilde som ikke tar skade av bassisten Endret 29. juni 2008 av von-schnellfahrer Lenke til kommentar
olar0701 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Eneste jeg har å utsette på bildet er at mikrofonen skjuler munnen fullstendig slik at det bare er et sort hull der munnen skulle vært. Tror bildet hadde vært bedre hvis du hadde stått litt på siden? Lenke til kommentar
Kris Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg syns det ser mye bedre ut uten bassisten. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Halsen på bassen skaper en linje som bryter perfekt med gitaren. Den ligger perfekt under armen til vokalisten, og skaper ikke noe stygt brudd. Det kliniske er ikke en kvalitet i slik bilder i mine øyne. Edit: Men en tom bukse er ikke bra for noe som helst. Endret 29. juni 2008 av PMnormal Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Sånn går det når man er litt for kjapp i vendingene: Buksa skal fjernes på versjonen uten bassist. Takker for at dere påpekte det. PMnormal: Jeg liker musikken meget godt. Stilen deres minner litt om Too Far Gone, men mye bedre i mine ører. olar0701: Hadde jeg kommet meg høyere opp og til siden, kunne nok bildet ha blitt bedre, men jeg hadde hele publikum foran meg da jeg tok dette bildet, og måtte finne et sted der jeg i det hele tatt fikk med mer enn bare hodet på mannen. Jeg er dog enig i at det hadde vært bedre om mikrofonen ikke var der. Edit: Og der hadde PM kommet med ennå en kommentar, ja. Når du sier det sånn, ser jeg at det faktisk kan være greit å ha bassisten der. Jeg var litt usikker, og la dermed ut begge bildene. Dersom jeg hadde vært helt sikker på at jeg ville fjerne ham, hadde jeg nok lagt ut bare den versjonen. Han har fått en omgang burn tool i versjon 1 også, kanskje jeg også burde droppe det, eller er det greit at han er litt svakere belyst enn vokalisten, som jo er hovedmotivet? Endret 29. juni 2008 av Karl-Peder Lenke til kommentar
Blakvist Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg syns det ser mye bedre ut uten bassisten. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Takker for kommentarene til dere som liker det best uten bassisten, også. Her kommer det igjen - denne gangen uten eierløs bukse. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 (endret) Nå så den mye bedre ut. Endret 1. juli 2008 av Kris93 Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 ansiktet ser veldig hvit ut. Og mannen slenger ut armene. Mao, jeg ser ikkje noe store føleser i dette bilde. Og lukketiden er treig, så venstre hånd lagger, men det er ikkje det største problemmet her. Jeg tar konsertbilder, og selger dem til bandene etterpå. Når jeg holder på, prøver eg å tenke på å ta bilder som bandet vil bli happy med om 10 år. Og da tror jeg ikkje dette bilde går under denne sjangeren. Lenke til kommentar
aksjetrading Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 itilegg er mikronenen trykk opp i munnen på mannen, og det fjerner om mulig enda mer av feelingen i bilde. Det PM kaller perfekt, kaller jeg mislyket her. Gitaren er til for å brukes stort sett, og jeg tror nok denne artisten hadde mange øyeblikk som var verd å fange, der han f.eks er langt inni sine egne tekster. og det er det konsertfoto handler om. fange føleser, og stemmning. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Den siste versjonen er meget bra, selv om jeg er fornøyd med den opprinnelige med bassist også. Det blir jo renere på denne måten. At ansiktet er mer opplyst enn resten er en styrke. Det setter fokus, slik man setter lyset live. Og jeg har satt livelys på artister som er større enn dette. Større enn de aller fleste som har spilt på Garage også, for den slags skyld. Så jeg ser ingen grunn til å være missfornøyd med det. At han ser ut som han gir mic-en en bj får heller være slik. Symmetrien gjør at det ikke ville vært mye valg. Den kristus-poseringen ville neppe komme i noen annen situasjon under konserten. Konsertbilder er et valg mellom pest og kolera uansett. Man skulle ønsket og ønsket, men noen regi får man ikke gi. Så jeg synes du skal være fornøyd med dette bildet. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Takk for kommentarene, aksjetrading og PMnormal. At ansiktet er opplyst, synes jeg også egentlig er en styrke i bildet. Spesielt i den versjonen som har med bassisten, nettopp fordi det setter fokus på gitaristen, som PM sier. Kristusposeringen er jeg egentlig også fornøyd med, og jeg synes bevegelsesuskarpheten er med på å skape liv. Grunnen til posituren hans var at han signaliserte til publikum at vi skulle klappe. Dog er jeg veldig enig i at mikrofonen er i veien, men det var så lite jeg kunne gjøre med det. Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Syns motivet, komposisjonen og fargene er bra, men såvidt jeg kan se lider det av bevegelsesuskarphet. Her trengs en større blender / høyere iso. Dessuten er retusjering/kloning tabu for meg, men det er sikkert med at jeg jobber som pressefotograf og der er det fyfy. Lenke til kommentar
Karl-Peder Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Større blender hadde jeg ikke mulighet til med det objektivet, dessverre. Jeg lider litt av ISO-frykt.. Spesielt om jeg må gå opp på 1600 eller høyere, men du har nok rett i at jeg burde ha gjort det uansett i dette tilfellet. Jeg liker dog bevegelsesuskarpheten i hendene, men det er vel bittelitt ellers i bildet også. Du har fullstendig rett i retusjeringskommentaren din. Jeg tenkte ærlig talt ikke på dette som et "dokumentasjonsfoto", men det er nok egentlig det det er. Jeg kan ikke helt se for meg at noen henger opp dette bildet som "kunst". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå