Gå til innhold

Digitale bilder blir ødelagt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tviler på om dette har noe som helst med overføringen å gjøre.

Hvordan skal overføringen kunne endre verdien på farge-bits slik at en hel serie piksler etter hverandre blir grønne?

 

Nei dette ligger i kamera.

 

Jeg har opplevd noe lignende før: Jeg fikk noen dråper saltvann inn i kamera, og fikk rosa og grønnt fargestikk i bildene. Når jeg åpnet kamera etter noen uker, så jeg at det hadde kommet irr på loddingene til bildesensoren. Når jeg skrapte vekk det var alt bra :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg ville absolutt ikke begynt å skrape på loddinger før du evt har levert inn kamera til service. Men det ser rart ut at dette sakl være et kameraproblem, i og med at bildet ser ut som om det har flere lag og bare det øverste har et grønnskjær.

 

Ta minnekortet ut av kameraet og prøv å overføre på nytt, og se hva som skjer. Hvilket kamera er det snakk om forresten?

Endret av alkymist
Lenke til kommentar

Jeg utelukker ikke at det kan være dårlig overføring. Bare en bit feil kan få følgefeil i jpeg-bilder som endrer hele bildet. Prøv med en annen overføringsmetode. Evt. til en annen PC for å utelukke jpeg-kodeken i PCen din også. Ikke at jeg utelukker kameraet eller minnekortet heller. Prøv å ta bilder med et annet minnekort på det samme kameraet og overfør det på samme måte til PCen.

Lenke til kommentar

Typisk overføringsfeil eller feil ved skriving. Hvis kopien på den eksterne disken er ok, så bare overfør den på nytt.

 

Det kan også være greit å la maskinen være helt i fred og ikke bruke andre programmer når du driver og overfører store mengder data på den måten. Lag en kopp te i mens ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...