Pensarando Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei, Jeg har en Acer Aspire 1690 med en intern CD-spiller. Etter at jeg nyinstallerte Windows XP har Windowsen begynt å innbille seg at CD-spilleren er et flyttbart medium, og ikonet for "Trygg fjerning av maskinvare" står alltid på systemstatusfeltet. På Min Datamaskin står CD-spilleren under "Enheter med flyttbare lagringsmedier". Det gjør meg egentlig ingenting, men det hadde vært fint å fått ikonet bort fra systemstatusfeltet. Noen som vet hvordan jeg kan løse problemet? Jeg ser kanskje for meg en operasjon i regedit for å få Trygg fjerning av maskinvare-applikasjonen til å overse CD-spilleren, eller evt. en driveroppgradering. CD-spilleren er: Slimtype DVDRW SLW-831S. Jeg finner forsåvidt ikke drivere for han. Problemet galt også for Windows Vista som jeg hadde i noen måneder. Men som sagt: Dette er jo ikke noe krise. Det fungerer fint, og jeg har levd med det i over et halvår nå, men jeg setter pris på et ryddig skrivebord der ingenting bare står der og gir unyttig informasjon. Lenke til kommentar
EXO_inferis Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 Har akkurat det samme med min pc. Men på sett og vis er det jo flyttbare lagringsmedier:P "brenn en cd ta med seg" Dette har ikke noe og si utover ytelse eller funksjon =) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå