Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Ja, da er det vell dags for nytt skjermkort igjen: ) Vurderer sterkt og gå for ATI denne gangen så spørsmålet mitt er vell egentlig som følger; Hva er best av 2x 4850 og 1x 4870 (vil også vurdere nvidia om dere tror det vil være bedre, men hørt mye bra om ATI i det siste) Dataen brukes til spilling, surfing, skriving osv... driver ikke med noe særlig videoredigering eller photoshop lignende ting. Se min profil for annen maskinvare, er helt åpen for kritikk på den siden, gjerne si fra hvis dere tror PSU blir for liten, eller om dere tror flaskehalser kan oppstå. har ikke så rent lite penger for tiden for og være ærlig så eventuell annen maskinvare kan også skiftes ut til nød. Takker for svar hvis jeg får noen: ) "DJo" Endret 29. juni 2008 av Deviljoker Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Du vil uansett ikke kunne kjøre Crossfire effektivt så det er bare å velge et, begge er gode kjøp. Edit: Strømforsyningen holder lenge til et enkelt kort. Endret 29. juni 2008 av Pastafarian Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Ja, da er det vell dags for nytt skjermkort igjen: )Vurderer sterkt og gå for ATI denne gangen så spørsmålet mitt er vell egentlig som følger; Hva er best av 2x 4850 og 1x 4870 (vil også vurdere nvidia om dere tror det vil være bedre, men hørt mye bra om ATI i det siste) Dataen brukes til spilling, surfing, skriving osv... driver ikke med noe særlig videoredigering eller photoshop lignende ting. Se min profil for annen maskinvare, er helt åpen for kritikk på den siden, gjerne si fra hvis dere tror PSU blir for liten, eller om dere tror flaskehalser kan oppstå. har ikke så rent lite penger for tiden for og være ærlig så eventuell annen maskinvare kan også skiftes ut til nød. Takker for svar hvis jeg får noen: ) "DJo" Jeg ville ha gått for 2x 4870, om du har lite penger kan du kjøpe 1x 4870, så kjøpe enda en etterhvert Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Vil min PSU takle 2x 4870? Hørt det drar ganske mye watt... Vil det bli noen flaskehalser ? Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Vil min PSU takle 2x 4870? Hørt det drar ganske mye watt... Vil det bli noen flaskehalser ? Veldig usikker, kommer an på om resten av PCen din trekker mye strøm. 2x 4870 tar rett over 300w om jeg ikke er helt på jordet. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 ok, hmmm. Tusen takk for svar ihvertfall, regner med at jeg ender opp med et 4870, regner med at det blir et kraftig ytelseshopp fra det kortet jeg har nå (8600gts), eneste som bekymrer meg er som sagt, flaskehalser:/ Lenke til kommentar
Merko Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har 8600GT selv, så blir en god oppgradering for meg iallefall. Nå er jeg ikke så dreven på alle ordene som blir brukt her.. hva mener du med flaskehals ? Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 vell for og gi en kort forklaring, så blir det vell at de andre enhetene i datamaskinen hindrer en enhet som eventuelt er endel kraftigere å yte så mye som den kan Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 Beklager dobbelpost (ell hva det nå heter) men fikk akkurat et tips om at kanskje 1x 4850 og 1x 4870 ville vært bra i crossfire, Personlig har jeg ikke peiling på verken ATI eller crossfire: / Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har allerede fortalt deg at crossfire fungerer dårlig på det hovedkortet du har! Ikke begynn å tull med å blande kort osv det er ikke verdt problemene og langt fra alle spill drar nytte av Crossfire uansett. Kjøp enten 4870 eller 4850 begge kortene er over dobbelt så gode som det du har. Et alternativ er å kjøpe nytt hovedkort, for så å kjøpe 2 GFX. Blir fort dyrt og mye bortkastet. Flaskehals er et merkelig påfunn da noe uansett vil være flaskehals. Du har i alle fall ingen problemer når det kommer til prosessor. De fleste spill er også uansett GPU begrenset om jeg ikke tar helt feil. Lenke til kommentar
Deviljoker Skrevet 29. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2008 ok, takker for svar: ) Det blir en 4870, muligens nytt HK ny Psu og diverse andre ting i senere tid: ) Lenke til kommentar
Pastafarian Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Blir sikkert kjempegreier! 4870 ser ut til å gi mye for pengene! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå