Gå til innhold

Trenger litt hjelp til kjøp av skjermkort: ) *løst*

Anbefalte innlegg

Ja, da er det vell dags for nytt skjermkort igjen: )

Vurderer sterkt og gå for ATI denne gangen så spørsmålet mitt er vell egentlig som følger; Hva er best av 2x 4850 og 1x 4870 (vil også vurdere nvidia om dere tror det vil være bedre, men hørt mye bra om ATI i det siste)

Dataen brukes til spilling, surfing, skriving osv... driver ikke med noe særlig videoredigering eller photoshop lignende ting.

Se min profil for annen maskinvare, er helt åpen for kritikk på den siden, gjerne si fra hvis dere tror PSU blir for liten, eller om dere tror flaskehalser kan oppstå. har ikke så rent lite penger for tiden for og være ærlig så eventuell annen maskinvare kan også skiftes ut til nød.

Takker for svar hvis jeg får noen: )

"DJo"

Endret av Deviljoker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ja, da er det vell dags for nytt skjermkort igjen: )

Vurderer sterkt og gå for ATI denne gangen så spørsmålet mitt er vell egentlig som følger; Hva er best av 2x 4850 og 1x 4870 (vil også vurdere nvidia om dere tror det vil være bedre, men hørt mye bra om ATI i det siste)

Dataen brukes til spilling, surfing, skriving osv... driver ikke med noe særlig videoredigering eller photoshop lignende ting.

Se min profil for annen maskinvare, er helt åpen for kritikk på den siden, gjerne si fra hvis dere tror PSU blir for liten, eller om dere tror flaskehalser kan oppstå. har ikke så rent lite penger for tiden for og være ærlig så eventuell annen maskinvare kan også skiftes ut til nød.

Takker for svar hvis jeg får noen: )

"DJo"

Jeg ville ha gått for 2x 4870, om du har lite penger kan du kjøpe 1x 4870, så kjøpe enda en etterhvert :)

Lenke til kommentar

Jeg har allerede fortalt deg at crossfire fungerer dårlig på det hovedkortet du har!

Ikke begynn å tull med å blande kort osv det er ikke verdt problemene og langt fra alle spill drar nytte av Crossfire uansett.

Kjøp enten 4870 eller 4850 begge kortene er over dobbelt så gode som det du har.

Et alternativ er å kjøpe nytt hovedkort, for så å kjøpe 2 GFX. Blir fort dyrt og mye bortkastet.

Flaskehals er et merkelig påfunn da noe uansett vil være flaskehals. Du har i alle fall ingen problemer når det kommer til prosessor. De fleste spill er også uansett GPU begrenset om jeg ikke tar helt feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...