Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Total krasj i Windows! Ingenting virker!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fant ut at alle bildene OG alle videoene lå på D. Tok derfor å formaterte C disken som du sa Trainman. Nå fungerer alt som det skal igjen! Ren og pen Windows, akkurat slik det var da jeg fikk den :D Deilig at alt funker som det skal! Eneste jeg egentlig mistet var vel musikken, men den kan jeg jo legge inn fra CD`ene igjen :)

Og igjen, tusen takk til dere begge! :) Nå sitter jeg her på den ny formaterte Aceren og skriver dette! Hadde nok brukt litt lenger tid på å finne ut av dette hadde det ikke vært for forumet her. Riktig god sommer til dere begge! :w00t::thumbs::fun:

Lenke til kommentar
Bare hyggelig. God sommer til deg også. :)

Takk, takk!

Litt sånn halveis off topic, men du hadde vel ikke tilfeldigvis ett ganske nytt spill fra EA lagt inn på pc'n?

Nope, eneste spillene jeg hadde var Flight Simulator X og et gratis BMW spill jeg fant på Gamer.no.

Bare hyggelig. Riktig god sommer til deg også.

Takk, til deg også :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Huff, nå skjer det igjen :( Kom hjem fra butikken for noen timer siden og lukket opp lokket på maskinen, skulle til å tørke støv av tastaturet i det jeg var nær Media Center panelet ved siden av tastaturet. Har funnet ut at maskinen starter i en egen modus som kalles "Acer arcade Deluxe" om du er nær denne knappen når maskinen er av, en litt merkelig detalj er at Windows XP logoen kommer opp når den booter inn i dettte programet, selvom jeg aldri har hatt XP på maskinen. Vel, etter at maskinen omsider hadde startet opp i dette merkelige programet skrudde jeg den av for å starte den på nytt på vanlig måte, dette gikk ikke særlig bra. Rett etter at Acer logoen hadde kommet opp da jeg startet den skrudde maskinen seg av. Ikke bra, tenkte jeg, og startet den nok en gang. Denne gangen så alt ut til å gå normalt, Vista bootet opp og alt så ut til å gå bra, men neida, før jeg visste ordet av det frøs skjermen og den ble stående med Vista logoen fryst fast. Nok en gang skrudde jeg av maskinen, for deretter å skru den på igjen. Denne gangen fikk jeg en beskjed om at Windows ikke hadde blitt avsluttet normalt og at jeg kunne velge mellom å starte i Repair mode eller å starte Windows på vanlig måte, tok sjansen på å starte på vanlig måte for å se hva som skjedde og dette gikk! Etter å ha brukt veldig lang tid på å boote Windows kom jeg til slutt inn på skrivebordet. ENDELIG tenkte jeg, uvitende om at jeg enda hadde en hel rekke problemer igjen. Nå sto det nemlig at maskinen ikke kunne finne batteriet sitt, tok batteriet ut og inn igjen, dette mens maskinen fortsatt var på. (hadde ledningen tilkoblet) Merkelig nok gikk heller ikke dette bra, i det jeg skulle plugge i batteriet igjen skrudde maskinen seg nemlig brått av. Nok en gang trykket jeg på Power knappen for å tenne liv i maskinen igjen, uheldighvis gikk det ikke smertefritt denne gangen heller. Maskinen frøs under oppstarten og måtte restartes flere ganger, før den til slutt klarte å starte ordentlig. Siden har jeg ikke så mye som rørt power knappen for å si det sånn. Har fortsatt problemer med at den ikke finner batteriet, må derfor ha ledningen tilkoblet hele tiden.

Noen som har noe idee på jeg skal gjøre nå? Formatere ENDA en gang? Klarer ikke å ha en maskin med alle disse problemene. Skal jeg avinnstallere allt søppelet som fulgte med? Hva om jeg fjerner Acer arcade deluxe? Kanskje ting løser seg da? Eller kan jeg ikke se Bluray filmer uten det?

:cry:

Endret av LucarioX
Lenke til kommentar

Den var ny du. Maskin som ikke finner batteriet.

Se øverst i enhetsbehandlingen om du mangler driver til "Microsoft ACPI compliant control method battery" f.eks. Vises med ett gult spørsmålstegn kanskje.

Hvis ikke det er problemet kan det hende det er selve batteriet ditt som er og var problemet ditt. Hvordan er jeg ikke sikker på, men det kan være det. For lav spenning evt.

Ta kontakt med forhandler og hør hva de mener. Dette er uansett en garantisak. Være seg problemer med hardware, eller forhåndsinstallert software.

Endret av Trainman
Lenke til kommentar

Spørs vel om den ikke må sendes inn ja :hmm: Har akkurat kjørt gjennom registeret og harddisken med alle oppryddings programene jeg har. Ingen av dem finner noen feil. Synes dette er veldig merkelig, hjalp jo ikke å formatere heller. Men hvordan kan jeg bevise for butikken/Acer at dette ikke er min feil? Er ikke absolutt altid den slår seg vrang heller, så om de spør om å ta en titt på den kan det jo hende den funker akkurat i det sekundet de prøvder den, for å så leke vanskelig igjen når jeg kommer hjem. Ser forresten ikke ut til at jeg mangler noen drivere heller, merkelig nok fant den batteriet da jeg startet den i dag. Men den er fortsatt like vrang i oppstarten. Har også hørt at supporten til Acer er ELENDIG, noen som sa det tok flere måneder før de fikk den tilbake. Frister ikke akkurat å vente helt til nyttår for å få den tilbake. Er vel ikke noe krav på hvor lenge de skal bruke heller?

Har en liten følelse av at dette "Acer Arcade Deluxe" programmet kan stå bak. Er det trygt å avinstallere dette? Eller må jeg ha det for å kunne spille av Bluray? Kan vel ikke spille Bluray i Media Player eller VLC? :(

Lenke til kommentar

Jeg fikk også problemer med min Acer kort tid etter innkjøp. Skjermkortet døde og maskinen måtte inn til service hos Acer i Asker.

For å spare mange dagers postgang leverte og hentet jeg maskinen selv da jeg ikke bor mer enn 30 min unna med bil. Likevel ble jeg litt oppgitt over at det måtte ta fem dager å bytte skjermkort, og da jeg skulle hente den var det plutselig ingen som visste hvor maskinen min var. Det tok 10 min før noen fant den.

Så jeg er ikke veldig imponert over Acer slik sett.

Acer Arcade trenger du ikke og avinnstallere.

Trykk "Windows-tasten" + R.

Skriv "msconfig" uten"". Trykk OK.

Velg fanen oppstart og rull til du finner Acer Arcade og fjern haken foran, ser du andre ting du ikke vil at skal starte, fjerner du bare haken.

Restart maskinen og Arcade burde ikke lenger være noe problem.

Lenke til kommentar

Hei, nok en gang takk for svar. Bor vel ikke mer enn 30. min unna asker jeg heller så kan vel levere og hente den selv. Men lurer litt på hvordan reperatørene kan finne ut hva som er feil med maskinen? Jeg kan vel heller ikke bevise 100% at dette ikke er min feil? Selvom jeg til og med har formatert uten at det hjalp, virket en måned før den gikk i filler igjen. Om det er en software feil er det vel like vanskelig for service folkene å finne feilen som det er for meg? Burde jeg formatere den enda en gang før jeg leverer den inn? Slik at de ser at den er helt fri for annen software enn det som allerede lå der forhåndinstallert da jeg fikk den? Men da er vel problemet at den kanskje funker en liten stund igjen, og da ser de vel ikke problemet? Er vel umulig å få en ny maskin helt lik den jeg har? Slik at jeg er garantert å få noe som virker? Er strålende fornøyd med den ellers, bare så fryktelig iriterende at den krasjer annen hver gang jeg starter den :ph34r:

Lenke til kommentar

Du trenger ikke å formatere før du leverer den inn. Det skal være mulig å legge inn programmer uten at maskinen havarerer.

Som Smope sier så er det ikke din oppgave å bevise noe som helst, enda.

De(Acer) bør skjønne at en pc ikke skal ha slike problemer med normal bruk, - og med normal bruk mener jeg å inst. div program, spill osv.

De er nødt til å stole på det du sier. Det er som du sier ikke sikkert at de får fremprovosert feilen når de evt tester den.

Slik er det bare når tings iboende fa..skap får bestemme.

Jeg vil anbefale deg å ringe til forhandler først. Si til forhandleren at du selv kan ta kontakt med Acer. Raskere det.

Deretter forklarer du etter beste evne problemet ditt for Acer.

Har Acer et snev av servicevennlighet da, vil de hjelpe deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...