Gå til innhold

Prosjekt dynamisk signatur @ diskusjon.no!


Anbefalte innlegg

Jeg har undersøkt litt, og implementert en betaversjon av dette programmet i C++. Litt upraktisk, siden dette strengt tatt er programvare som burde kjøre på en server så burde vel språket være php. Jeg kan/liker C++, og det ble det naturlige valget. Jeg kan nå vise klokken i signaturen min, det er ganske enkelt strengt tatt. Programmet er lagt til som en cron-jobb på laptopen min og oppdaterer signaturen min en gang i minuttet. Det er ganske mye rar informasjon man kan ha i signaturen, kombinert med dynamisk oppdatering blir det ganske interessant. Videre trenger jeg litt hjelp med strukturen på selve prosjektet, programmering delen skal jeg takle. F.eks hvordan brukeren kan lage *egne* addons for oppdatering av hva det nå måtte være, eller om jeg skal bestemme det selv? Å lage et addon-system gjør jo hele greien mye mer avansert. Her er noen av forslagene jeg har til aktuell informasjon; Antall poster fra andre forum, systeminformasjon som uptime med mer, tid, spillstats osv. Videre når det kommer til struktureringen av koden, jeg ser for meg et GUI for redigering av en xml-fil som da leses av selve programmet på serveren. GUI programmet skal kunne følgende; avansert redigering, henting av signatur, preview og så lagring og oppdatering av denne xml-filen som "kjernen" skal parse. Oppdatering kan skje oftest en gang i minuttet, også videre skal hvert enkelt dynamisk felt ha en egen oppdateringfrekvens.

 

Er dette en fin fremgangsmåte og en grei struktur? Hovedmomentet er jo at man har tilgang til en dedikert boks av noe slag, eventuelt kanskje webservere kan benyttes hvis jeg skriver en versjon i php? Burde gå det da, så lenge socketprogrammering er mulig i php.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Implementer LUA. Det enkleste og mest powerfulle scriptsystemet per dags dato, gratis er det og. Da kan du eksportere en masse API funksjoner og lage events enkelt. Se på www.mtasa.com for et prosjekt jeg har vært med på som bruker LUA både som serverside og clientside gamemode scripting engine, det er noen virkelige massive scripts lagd der og vi har eksportert flere hundre funksjoner. Se på Wiki-en.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...