Gå til innhold

Er det lov og ha 2 jobber som utgjør 120%?

Anbefalte innlegg

Sitter og lurer litt på om jeg skal søke på en jobb til, jeg har fortiden en 50% stilling på dag tid som sidemann i et transport firma. Og fikk høre av ei venninne at dem trengte flere arbeidere på en bensinstasjon. Stillingen utgjør ca 60% på kveld/natt. Og det er turnus ordning, det vil si 1 uke på og 1 uke av.

Men det som gjør meg usikker på og søke er om det faktisk er lov til og jobbe mere enn 100% og i så fall hvis det er det hvordan skal/bør jeg gjøre det med skatte kort osv. Trekker 36% nå,men vurderer på og gå opp til ca 45% hvis jeg kan ta begge jobbene.

Noen som kan/ vet noe om dette ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

50+60 = 110, ikke 120.

Du kan jobbe så mye du vil, og du bare skaffer deg nytt skattekort. Det er imidlertid ofte slik at arbeidsgivere inntar i kontrakten en paragraf om at man ikke kan ha andre arbeidsgivere uten tillatelse. Jeg tviler vel på at du har dette da kun jobber 50%, men det er verd å sjekke.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
50+60 = 110, ikke 120.

Du kan jobbe så mye du vil, og du bare skaffer deg nytt skattekort. Det er imidlertid ofte slik at arbeidsgivere inntar i kontrakten en paragraf om at man ikke kan ha andre arbeidsgivere uten tillatelse. Jeg tviler vel på at du har dette da kun jobber 50%, men det er verd å sjekke.

Jeg tror ikke de kan ha med i kontrakten at du ikke kan ha andre jobber.

Det som derimot er vanlig å ha med er at du ikke kan ha andre jobber som går utover din innsats på den jobben.

Men det går vel fint vil jeg tro, hvis det passer godt med arbeidstid og sånt.

Lenke til kommentar
50+60 = 110, ikke 120.

Jeg tror ikke de kan ha med i kontrakten at du ikke kan ha andre jobber.

Det som derimot er vanlig å ha med er at du ikke kan ha andre jobber som går utover din innsats på den jobben.

Men det går vel fint vil jeg tro, hvis det passer godt med arbeidstid og sånt.

Jeg har en slik klausul i min arbeidskontrakt, og jeg jobber i en veldig stor bedrift med veldig ordnede forhold når det gjelder ansettelseser og kontrakter. Jeg tror ikke det er ulovlig og heller ikke uvanlig.

Lenke til kommentar
Jeg har en slik klausul i min arbeidskontrakt, og jeg jobber i en veldig stor bedrift med veldig ordnede forhold når det gjelder ansettelseser og kontrakter. Jeg tror ikke det er ulovlig og heller ikke uvanlig.

Jeg har også en klausul i min kontrakt om at hele min arbeidskapasitet skal utnyttes i firmaets tjeneste med mindre annet er avtalt, og det har jeg også hatt hos tidligere arbeidsgivere. Erfaringsmessig er det dog sjelden noe problem å avtale noe annet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...