Gå til innhold

Bass på Nvidia2-chipset


Anbefalte innlegg

hehe, dette blir bare sprøere og sprøere...

 

Hardware revision: 1.0

Audio Driver Version: 5.10.2917.0

Control Panel Version: 1.00.00.0317

 

Har du noe forskjell cdrom?

 

Som sagt, det er tre muligheter:

 

- du må få deg nytt headset

- du må få deg nytt lydkort

- du må få deg nye ører

 

Jeg sjekket driverversjonene mine, og de er identiske med dine. Jeg satt nettop og bekymret meg over at skjermen min FLIMRET pga. for mye bass fra suben, og da hadde jeg skrudd NED 60hz faderen i kontrollpanelet...

 

(Logitech har et og annet å lære om skjerming av høyttalere tror jeg :-? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ikke helt katta i sekken ettersom hovedkortet er noe av det mest smoothe jeg noensinne har hatt, men når det bare er en bitteliten ting jeg ikke får til å funke helt så blir jeg irritert :)

 

uansett så har jeg satt inn live-kortet som ekstra lydkort nå, så winamp bruker det, mens soundstormen brukes til spill+voicecom ;)

Lenke til kommentar

Om du synes da konverteren på kortet er for dårlig kan kan du jo alltids se om du får bedre lyd med å kjøre digitalt ut og så en xtern da konverter. Om du har en MD liggende så har de fleste MD'er en noenlunde da konverter ( i alle fall sett i forhold til det en del hovedkort har :) ) og digital inn. Bare kjør lyden optisk ut fra hovedkortet inn i en MD og så inn på headset/høyttalere og se om dette hjelper. Om du da vil booste bassen xtra kan du sikkert slå på det på md'en. Har sett en del folk som bruker slike løsninger rundt omkring og er fornøyde med dette,

Lenke til kommentar

nå trodde jeg at nvidia HKene hadde veldig bra lyd chip.

 

Men en vanlig ac-97 onboard chip er ikke i nærheten av et Audigy kort i kvalitet.

Gjelder spesielt bass gengivelse og detaljer.

 

Jeg kjøpte meg et godt HK og håpet på å få slengt vekk Audigy kortet mitt men den gang ei..

 

Dette hører nok du spesielt mye bedre en dem andre her, iallefall dersom du sitter med noen kvalitets senheiser hodetelefoner.

 

 

Moral: ikke tro at et 1000kr HK med lydkort banker et 1000kr lydkort.

Lenke til kommentar
nå trodde jeg at nvidia HKene hadde veldig bra lyd chip.

 

Men en vanlig ac-97 onboard chip er ikke i nærheten av et Audigy kort i kvalitet.

Gjelder spesielt bass gengivelse og detaljer.

 

Jeg kjøpte meg et godt HK og håpet på å få slengt vekk Audigy kortet mitt men den gang ei..

 

Dette hører nok du spesielt mye bedre en dem andre her, iallefall dersom du sitter med noen kvalitets senheiser hodetelefoner.

 

 

Moral: ikke tro at et 1000kr HK med lydkort banker et 1000kr lydkort.

Har A7N8X-deluxe med PM 5.1 og må si at det innebygde lydchippen imponerer (nVidia Soundstorm), prisen tatt i betrakning. Mye bedre enn mitt gamle Soundblaster kort. Den vanlige utgaven av A7N8X skal visstnok ikke ha nVidias Soundstorm APU.

 

Dog har ikke PM 5.1 digital inngang, slik at analog utgang må brukes. De medfølgende analoge signalkablene til Klipsch er ganske simple. Tenker å bytte disse ut med Supra EFF1 kabler.

 

Forresten så hørtes det ut som om Soundblasterkortet hadde en boost i bassen. Måtte stille ned lydnivået på subben med det kortet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...