Gå til innhold

Billigste Nikon D40

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har tenkt å kjøpe meg et Nikon D40. JapanFoto har det billigste tilbude jeg har funnet til nå (ca 2890kr). Er det billig eller er det andre plasser det er billigere? Har kikket ganske nøye og det er bare expert, elkjøp og elprice som kan måle seg av de jeg har funnet.

Noen som vet om billigere plasser?

(Er lite interessert å kjøpe fra utlandet)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Prisguiden setter Japan Photos tilbud opp som det billigste alternativet. Jeg vet at Coop OBS solgte D40 for 2390,- for et par uker siden, men det toget tror jeg nok er gått.

Jeg synes det virker en smule tryggere å kjøpe fotoutstyr hos en dedikert fotobutikk, så egentlig er det en "no-brainer" i mine øyne.

Kjøp kameraet og lær deg å bruke det, så får du en fin sommer :)

mvh Øystein

Lenke til kommentar

Prisen på Japan Photo virker helt ok for meg. Mer enn ok. Det er faktisk utrolig hvor billig digitale speilrefleks er blitt. For 5 år siden fikk du knapt nok rimeligere analoge speilrefleks. Det er mulig at D40 kommer til å bli enda billigere når de siste eksemplarene selges ut, men det er det ingen grunn til å spekulere i nå når sommeren er startet. De bildene du tar i sommer er mye mer verdt enn de kronene man kan spare på å kjøpe det når den er over.

Det er nesten alltid penger å tape på å kjøpe digitalt utstyr. Det vet alle som har kjøpt pc. Du bør derfor ikke vente noe lenger, men kjøpe til billigste pris i dag.

Lenke til kommentar

Da var D40 kit + SD kort + Bag bestillt.

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente som en liten unge. Noen som vet hvordan JP er på leveringstider?

Gleder meg til å teste det, og å se hva som er forskjellen på dette og et billig kompaktkamera.

Kan hvem som helst være med på disse konkurransene som er her på forumet eller er det forbeholdt de litt mer erfarne?

Lenke til kommentar

Så nå er det bare å smøre seg med tålmodighet å vente som en liten unge. Noen som vet hvordan JP er på leveringstider?

Gleder meg til å teste det, og å se hva som er forskjellen på dette og et billig kompaktkamera.

Det tar vel noen dager.

Kan hvem som helst være med på disse konkurransene som er her på forumet eller er det forbeholdt de litt mer erfarne?

Konkurransene og utfordringene er åpen for alle som er medlemmer av forumet. Akams juni-konkurranse er vel åpen for alle - også de som ikke er medlem av forumet.

Det er ingen krav til at du er erfaren.

Tom

Lenke til kommentar

Hvor mye ble det til sammen, og hvilket SD kort og bag kjøpte du? Har sett på det kameraet her lenge nå og har bursdag om ikke så mange dager.

Lenke til kommentar
Jeg vet at Coop OBS solgte D40 for 2390,- for et par uker siden, men det toget tror jeg nok er gått.

Jeg ringte Obs for en stund siden, men de var utsolgt. De skulle imidlertid få inn flere i begynnelsen av juli, så jeg ble skrevet opp på en venteliste.

Lenke til kommentar
Hvor mye ble det til sammen, og hvilket SD kort og bag kjøpte du? Har sett på det kameraet her lenge nå og har bursdag om ikke så mange dager.

D40 kit 2 899,00

(SD kort)SanDisk SD Extreme III 2 GB 219,00

(Bag) Case Logic SLR Z Camera Holster 299,00

Tilsammen: 3.516 inkl. frakt.

Nå er nok ikke SD kortet og Bagen av ypperste kvalitet, men jeg vil tro at det skal dekke mine behov for en stund hvertfall.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Det tar knallbra bilder, hvis det er det du mener. Og byggkvaliteten er kjempegod til prisen.

Ja, er det bedre enn dei beste kompakt kameraene? Kjapp lukkertid?

MYE bedre. Oppgraderte selv fra Canon Powershot A530(tror jeg) til D40.. Er som en drøm i forhold.

Raskeste lukkertid er 1/4000 noe du sikkert sjeldent får bruk for.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...