Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med å koble til nettverk - Packard bell R4340


Anbefalte innlegg

Lagt inn helt ny installasjon av xp (orginal), lagt inn de nyeste driverne fra crapard bell, all maskinvare detekteres og installeres som forventet. Finner alle nettverk i nærområdet.

 

Første problem jeg oppdaget var at signalstyrken var utrolig lav selv om jeg satt rett ved routern. Det neste var at jeg klarer ikke å koble meg til (beskyttet med passord), den dukker opp med valget "automatisk" men prøver ikke å koble seg til, når man da velger å tvinge den til å koble seg opp blir den bare stående i en evighet uten å oppnå tilknytning.

 

Har forsøkt å laste ned nyeste driver av produsenten. Kortet er et RTL8180, har endog forsøkt å bytte det med en venns pc for å se om selve kortet var defekt uten hell. Det som skjedde med produsentens drivere som var ca 6 måneder nyere enn packard bells var at signalstyrken ble korrekt, men jeg får fremdeles ikke koblet meg opp.

 

Begynner å bli rimelig lei og skjønner ikke hva som kan være galt siden feilsøkingen min ikke avdekker noe som helst feil noe sted. Routeren er en speedtouch modem/router sak fra nextgentel og den har fungert med et helt lass av pc typer/produsenter og korttyper hitill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...