Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

2 Linksys WRT54 G/DD-WRT problemer med å få trådløst nett. (LØST)

Anbefalte innlegg

Hei.

I hjemmenettet har vi nå 2 Linksys WRT54G V5.1 flashet med DD-WRT. Disse er koblet slik at nr.1 er tilkoblet internett og fungerer som DHCP. Nr.2 er koblet med kabel til nr.1. Denne har slått av DHCP, samt gitt ny IP i samme range.

Maskiner som kables til begge får internett.

Problemet er trådløsnettet. Hver for seg har de alltid virket bra på trådløst, men når begge er slått på virker ingen av nettene. Jeg finner begge nettene, men kan ikke koble meg opp på noen. Av og til får jeg koblet meg til, men ingen internettforbindelse.

Har lagt merke til at begge Linksysene har samme MAC adresser. Kan dette være problemet? Har fulgt en guide på å bytte MAC til de som er påklistret på undersiden av routeren, men det resulterte i at routeren hengte seg og var vanskelig å få kontakt med igjen. Fikk tilslutt kontakt trådløst! men ikke kablet. Så at MAC var forandret, men ikke de som jeg hadde lagt inn. Resatte router og tilbake til DD-WRT sine "standard" igjen, og samme problemene.

Har også prøvd å bruke router 2 med DHCP og en helt annen range, men samme problemer.

Noen som vet om dette skyldes MAC, eventuellt noe jeg ikke har tenkt på? Er det noen som vet hvordan forandre disse på en "sikker" måte?

Endret av madammim
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...