Andrs Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Her er et bilde jeg tok i vrådal av to syklister i forbindelse med åpningen av sykkelløyper der skitraseene går om vinteren. Jeg håper på konstruktiv kritikk. canon eod 400d sigma 50-150mm f2.8 @ f22, 72mm. 1/25. Lenke til kommentar
TheBoxhead Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Bildet gir god fart/action følelse. Men siden alt i bildet er i bevegelse finner ikke mine øyne et naturlig punkt å fokusere på. Dette gjør for min del at ikke noe skiller seg ut. Vet ikke om du har gjort noe forsøk på panorering her ? En anelse litt mere skarphet på bakerste sykkelist hadde hevet bilde flere hakk. Bildet hade også blitt mindre stressende om sykkelisten som er på vei ut av bildet ikke var der. Men han kan ikke croppes bort da det også blir feil Sånn bildet fremstår er det vel mere et snapshot en noe spesielt utrykk. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Det er mange som er mer kvalifisert til å skrive om paning enn meg, og hvor der de i dag? Jeg for min del skulle ønsket at hele forhjulet på den første sykkelen kom med. Lenke til kommentar
andersj Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Vanskelig å få til. Problemet her, tror jeg, er at første fører er mest skarp, men her mangler vi som PMNormal sier, forhjulet. Andre fører er tøffest og den vi egentlig ser på, men også mest uskarp. Og dermed er bildet ikke helt i mål. Men hva er det jeg sier. Det er drit vanskelig, unnskyld språket, å få slike bilder gode og man har jo ikke alverden av tid til å komponere heller. Lavere vinkel, zoom litt lenger inn, ta en enkel fører og kanskje en anelse kortere tid. Tror jeg. Lenke til kommentar
RamsFoto Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Det er helt klart brukt panorering her. Ganske godt utført også. Den første syklisten er ganske skarp, men bakgrunnen er dradd helt ut. 1/25 sek er imponerende mye. Gjetter jeg riktig når jeg antyder monopod? Grunnen til at ikke begge er i fokus er sikkert at de har hatt helt ulik hastighet. Bakgrunnen er herlig. Komposisjonen er ikke god som det blir påpekt, men jeg ville absolutt likt å få dette hvis jeg var en av de syklende. De har neppe mange slike bilder av seg selv, med mindre de er kjendiser i miljøet, selvsagt. Neste gang finner du et sted hvor det er en liten helning i terrenget slik at vi ser at det er nedoverbakke. Helst et sted like etter en oppoverbakke for da er ikke hastigheten så stor, og det er lettere å treffe. Jeg tror også det er lettere hvis du har litt videre vinkel, uten å gå så mye nærmere. Jeg forsøkte å rotere det litt i PS Elements, og det ble effektfullt, men juks. Dessuten ble kompen bare enda dårligere. - Rams EDIT: tkrtefil Endret 29. juni 2008 av RamsFoto Lenke til kommentar
Andrs Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Takk for fine og konstruktive kommentarer. Nei, har ikke brukt monopod, bildet er tatt på frihånd. Lenke til kommentar
Bruker-93156 Skrevet 7. oktober 2008 Del Skrevet 7. oktober 2008 Et heller kjedelig og uskarpt bilde, og det eneste det viser er noen på sykkel. Ser ikkemye ferdighet og arbeid bak bildet, vinkelen og eksponeringen ser veldig tilfeldig ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå