dimdal Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei, Jeg har en Pioneer MRP-M350 monoblokkforsterker integrert i en 12" Pioneer sub. Har koblet denne til en Biltema cd-receiver, men får ingen lyd. http://www.biltema.no/products/product.asp...;iItemId=135093 Remote, batteri, jording og signalkabler er alle koblet riktig. Remote har ca 10-11 V spenning, batteri 12V og signalkablene viser ca 0,2V. Prøvde også å koble en annen enhet via noen andre RCA kabler på linjeinngang, men fortsatt ingen lyd. Hva kan være galt? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 For lav spenning... Spenningen bør være opp mot 13v uten motor igang Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Prøv å koble remote til batteriet. Fra batterikontakten på forsterkeren f.eks. Ikke sikkert forsterkeren slår seg på engang med så lav spenning fra remoteutg. på spilleren. Endret 29. juni 2008 av Trainman Lenke til kommentar
M-J Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 kanksje et opplagt spørsmål, men har du sjekka sikringen(e) på forsterkeren? Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 30. juni 2008 Forfatter Del Skrevet 30. juni 2008 Hei, glemte visst å skrive i første post at forsterkeren slår seg på (den lyser på siden). Har idag skrudd ut basselementer og sjekket alle koblinger, og det ser helt greit ut. Ingenting som har hoppet ut. Sjekket begge 20A sikringene på forsterkeren, og begge er like hele. Ser ut som jeg bare må sende denne inn til Pioneer via forhandler, eller? Lenke til kommentar
MasterOfDisaster Skrevet 30. juni 2008 Del Skrevet 30. juni 2008 har du SKRUDD PÅ SUBB ut fra spillern? må ofte skrus på Lenke til kommentar
dimdal Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg prøvde å lese meg til om det sto noe om det i manualen til spilleren, men det gjør det ikke. Det rare er jo at jeg testet å koble til en mp3-spiller via en stereo til RCA-kabel, men fortsatt ingen lyd. Får ta en runde med multimeter og måle spenninger på ledningene som går til elementet i så fall. Veldig merkelig. Lenke til kommentar
Trainman Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Trenger ikke måle ledningene til elementet. Det som er viktig er spenningen på +12V og +12V REM. Sjekk også om du har et godt jordingspunkt med god kontakt til chassiet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå