Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter å ha sett en goood del poster her angående batfiler må jeg nesten bare spørre. Hvorfor Bat og ikke Vbscript? Jeg kan ikke tenke meg noen problemer som kan løses med bat og ikke vbscript, men jeg vet mange ting man ikke kan gjøre med bat.

Er det fordi vbscript er vanskeligere å skjønne? Jeg kan forstå at enklere batscript (opprette kataloger, slett en fil osv) virker som en grei løsning, men når jeg ser et 4 siders batscript med choicekommandoer og diverse begynner jeg å lure. Nå har jeg jobbet en del med vbscript så det virker kanskje mer logisk for meg. Batfiler var tingen i dos 6.22 tia :)

Er ikke meningen å starte noen flamewar her men jeg er litt nyskjerrig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Les til den dumme MC prøven da :p

...hvor lang tid brukte du egentlig på å lage den gifen der?...

Den lagde jeg for 10 år siden... Dumpa skjermen til raw fil for hver frame, batch i Paint Shop Pro for å kovertere til bmp eller noe. Husker ikke åssen program jeg brukte for å konvertere bildene til anim gif....

Lenke til kommentar

PowerShell er litt bedre egnet til slike administrative oppgaver en det vbscript er.

vbs er ikke håpløst, det kan brukes til mye rart, men en erstatning for batch script synes jeg ikke det er.

Mange ting er forholdsvis tungvint å få til i vbs i forhold til å gjøre nøyaktig det samme i batch.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...