Gå til innhold

Vista lisens / Windows aktivering etter service pack 1 problemer - Haster!

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har en ny PC (Fra nyttår) med Vista Ultimate OEM utgave, men i dag får jeg plutselig opp: "Windows lisensen kommer til å utløpe om 1 dager.

Sikkerhetskopier filene dine, og installer deretter en utgave av Windows Vista.

Hvis jeg går i "System" på min datamaskin, så står det der nederst at Windows er aktivert, så skjønner ingenting jeg!....

Har hørt det visstnok er noe problemer i forbindelse med service pack 1....

Hva skal dette bety, og hva gjør jeg???

Mvh

Kotox

Endret av kotox
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

EDIT:

Kan være fordi du har innstallert VIsta SP1 RC. Den versjonen går ut imorgen og må avinstalleres før den tid.

Windows Vista SP1 RC is time-limited software.

Windows Vista SP1 RC will no longer operate after June 30, 2008 and should be uninstalled prior to that date. After installation your desktop will show the text “Evaluation Copy”. This does not mean that your system is no longer genuine but that you have installed a test version of software which is time-limited. The “Evaluation Copy” text will appear on your desktop after the second reboot after installing the service pack. Likewise, the “Evaluation Copy” text will remain on your desktop during the first reboot after uninstall the service pack, but will disappear after the next reboot.

- Gå på Start, Skriv "Programmer og funskjoner", gå på "Vis innstallerte oppgraderinger". Avinstaler så denne filen (SP1 RC): KB936330

Endret av mnorm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...