Kenneth Solfjeld Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Bruker trykkluft og microfiberklut for å rengjøre filterene mine. Fingeravtrykk/fett er det værre med, blir bare smurt utover og legger seg som en blålig hinne utover hele filteret. Hva er det beste middelet for få bukt med slikt? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 (endret) Personlig vil jeg være forsiktig med mikrofiberkluter og vanlige rensesmidler på alt annet enn billige briller. Bestill f. eks. Purosol Optical og linse papir fra f eks B&Hphotovideo i NY. AV-Hardware AS har også bra med rensemidler. Endret 29. juni 2008 av kjellms Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 2. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 2. juli 2008 Kjøpte Rosco lens cleaner på den lokale fotosjappa. Duger det? Lenke til kommentar
kjellms Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 (endret) Kjenner ikke den, men siden det var en fotobutikk er det sikkert OK. Endret 2. juli 2008 av kjellms Lenke til kommentar
thorthunder Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Bruker trykkluft og microfiberklut for å rengjøre filterene mine. Fingeravtrykk/fett er det værre med, blir bare smurt utover og legger seg som en blålig hinne utover hele filteret. Hva er det beste middelet for få bukt med slikt? Lenspen fungerer godt. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Kjøpte Rosco lens cleaner på den lokale fotosjappa. Duger det? Det duger ja. Du kjøpte papiret også? Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 (endret) Hmm nei det hadde de ikke. Men jeg fant ut at jeg har noe Kodak lens cleaning paper liggende. Det duger greit tror jeg. Endret 5. juli 2008 av Vultur Gryphus Lenke til kommentar
Dewil Skrevet 5. juli 2008 Del Skrevet 5. juli 2008 Bruker trykkluft og microfiberklut for å rengjøre filterene mine. Fingeravtrykk/fett er det værre med, blir bare smurt utover og legger seg som en blålig hinne utover hele filteret. Hva er det beste middelet for få bukt med slikt? Lenspen fungerer godt. Lenspen!! Bruker det og mf klut fra japan som koster 30 kr el noe sånt.. til uv filter er MF kluten helt konge da det kun er en glassplate.. har brukt det samme på polarisasjonsfilter også uten å få merker i glasset. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå