vargaz Skrevet 7. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 7. juli 2008 Tøff bil, men 50 000 mer enn det jeg hadde som toppsum. Den er senket, noe jeg må gjøre noe med, med en gang om jeg kjøpern. Håpløst med senket bil her hvor jeg bor.. men knalltøff det er den.. er jo verdt å se litt på andre Mercher også... se om det er noe i min prisklasse. Synes C70'en ser litt sportslig ut jeg, iallefall bakfra... Tråden har jo utviklet seg, så de som svarer kan jo selvsagt lese de siste postene... S80 er en liten avsporing i forhold til hva jeg etterlyser, men er ikke fremmed for å kjøpe en slik bil... Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Måneder er gått og jeg har fortsatt ikke kjøpt noen bil... jeg har gått mer over til å se på andre biler også, men det er mulig jeg stiller for høye krav mtp. hvor mye penger jeg har. I det siste har jeg sett litt Merc CLK og C-klasse, men jeg vet ikke helt.. tyskerne er jo helt elendig på intriør, hvem vil ha dårlig fake treverk i bilen sin? kassettspiller, hvorfor? Kjørte for noen uker siden en Audi A6 stv. med sånne hendler bak rattet for giring, det var morro, men den koster 300 000 for mye for meg. Er det noen som har forslag til andre biler jeg burde se på? BMW, Audi, Merchedes, ?Mazda? noen andre? Er ikke interesert i italiensk eller fransk, dette er totalt uaktuelt. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 30. oktober 2008 Del Skrevet 30. oktober 2008 Så bare for å få det klart. - Du vil helst ha en litt sportlig bil, men er ikke fremmed for å velge luksus/komfort - Ikke eldre enn 2000 - Ikke kjørt mer enn 100.000 - Ikke fransk eller italiensk - Ikke for lite hester, men heller ikke "for mye", som i ditt tilfelle virker som er rundt 200 på en mellomstor bil - Max pris 225.000 Riktig? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 30. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 30. oktober 2008 Flott summering stemmer veldig bra. Er ingenting som heter for mange hestekrefter, er jo ikke fremmed for å se på "økonomi" klassen. Altså BMW 316, 115hk? eller Audi A4 med 105hk? Bare jeg kommer over de 75 jeg har i dag så... Det er greit så lenge vi er over 100, men ønsker meg helst 130+, men ikke noe krav. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har noen forslag: Saab 9-3 Turbo. Personlig liker jeg utseende på disse, men er ikke så glad i interiøret. Volvo S60. Ikke like liten som en s40, og ikke like svær som en s80. En ganske pen bil. Seat Leon Cupra R. Dette er i praksis en Golf Gti, bare med mer hester til en billig penge. Personlig syns jeg den ser bedre ut også, om man ser vekk ifra fargen. Du føler kanskje det er litt unødvendig med så mye hester i en så liten bil, men jeg følte jeg mått vise deg et råskinn også Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Seaten var knalltøff, men passer nok ikke meg. Saab er pene biler, men jeg har ingen erfaring med hvordan de er å kjøre. Så tilbake til volvo da... volvo.... jeg vet ikke jeg.. prøver å lete etter alterntiver, men volvo dukker opp hele tiden.. s40,s60 og s80. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Volvo er fornuftige biler det. Hvis du ikke har erfaring med hvordan Saab er å kjøre så er det vel bare å prøvekjøre en Det kan jo være verdt det. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Ja, det kan jo være verdt det, men nå er det lite saab forhandlere i rundt meg, må inrømme at jeg ikke helt faller for utseende på saabene. Åpen for flere forslag... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Har noen forslag:Saab 9-3 Turbo. Personlig liker jeg utseende på disse, men er ikke så glad i interiøret. Volvo S60. Ikke like liten som en s40, og ikke like svær som en s80. En ganske pen bil. Seat Leon Cupra R. Dette er i praksis en Golf Gti, bare med mer hester til en billig penge. Personlig syns jeg den ser bedre ut også, om man ser vekk ifra fargen. Du føler kanskje det er litt unødvendig med så mye hester i en så liten bil, men jeg følte jeg mått vise deg et råskinn også Aldri, aldri ALDRI kjøp Seat. Jeg har hatt to stk. (begge fabrikknye), og jeg unner ikke noen å gjennomgå så mye problemer som følger med disse bilene. Morsomme som faen når de funker, men det er en gang hvert skuddår. Lenke til kommentar
rublings Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 Smart Forfour. Bilen er jo ganske spesiell, og jeg vet ikke hvordan de er å kjøre, men høres ut som en liten gti-killer. Hva med en "Gti" Colt? Jeg har veldig sansen for Astra GTC. Når jeg først ramser opp biler på denne størrelsen må jeg jo ta med Golf GT. Ford Fiesta ST er jo tøff. Mazda 3 2.0 Sport er ikke så dum heller. Mini Cooper S må jo nevnes såklart. Astra Stajonsvogn med artig motor, den fornuftige bilen. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 (endret) NÆÆÆI, hadde det innlegget på gang, så trykker jeg backspace og jeg blir flyttet tilbake til forrige side... arrr... Kort oppsummert. Jeg er mer en sedan mann, hatchback er ok, men skal litt til før jeg velger det... Opel, NEI ! Har og har hatt Opel, det vil jeg ikke tilbake til. Forden er tøff, men ikke helt hva jeg leter etter, som sagt sedan. Foreldrene mine har en ny mazda 6, om jeg kjøper en eldre 3'er vil jeg nok bli skuffet når vi byttelåner i tillegg vil jeg bli påmint at jeg har baby utgaven av dems bil hverdag fram til det blir et nytt bil bytte. Mini og Smart, ja, men nei.. Endret 31. oktober 2008 av vargaz Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Så noen BMW 316, kan det kanskje være en bil for meg? 2007mod 316... Lenke til kommentar
Kent Touch This Skrevet 31. oktober 2008 Del Skrevet 31. oktober 2008 En 316 er vel ikke akkurat sportslig, er det ikke sportslighet du er på jakt etter? Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 31. oktober 2008 Forfatter Del Skrevet 31. oktober 2008 Hva er det som ikke er sportslig med en 316? Om det er "bare" 115hk du sikter til så er det faktiskt over kravet jeg har stilt. Selv om det er litt ønskelig så er det en ganske billig "nybil". Om du ikke forstår det så må jeg nesten ha en 4 dørs bil, med 4-5 seter. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 5. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 5. januar 2009 Host, utrolig ubeslutsom slik som han på reklamen... Klarer ikke å velge noe framfor det andre. Hva vet folket om Lexus IS200 ? 2000-2001 mod. Er dette en bil å satse på? Hvordan er det med feil og slikt på dem? Kostbare deler? Er det ikke egentlig Toyota? Lenke til kommentar
rublings Skrevet 5. januar 2009 Del Skrevet 5. januar 2009 Utrolig lite feil, delene er ikke spesielt kostbare og ja, det er egentlig en Toyota. Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 6. januar 2009 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) Så dette er en type bil man kanskje burde gå for? Hvordan er det å skaffe delene til dem, er det noe problem? Endret 6. januar 2009 av vargaz Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 (endret) hmm, har lest i gjennom tråden nå å tenkte at kansje enn Skoda Octavia fra 2005 og nyere kunne være noe for deg? du tenker sikkert at skoda er dårlige og kjedlige, men teknisk sett er de en vw golf/audi a3. For å si det sånn, hadde jeg vært i din "bilsituasjon" hadde jeg sjekket ut Skoda i hvertfall. Pappa har en Octavia 1,6l 2003 og vi er har bare positive ting å si om den Tar å linker til noen Octaviaer jeg fant på Finn: Skoda octavia 1,6 elegance 2006 modell - 172 174 ,- Skoda Octavia 1,9Tdi L&K 2005 modell(godt utstyrt!) - 196 597 ,- Skoda Octavia 1,9Tdi elegance 2007(fine felger) - 179 800 ,- Endret 6. januar 2009 av eirikand Lenke til kommentar
rublings Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 Det eneste negative med de Skodaene er at de har pumpedyse-dieselmotor, slik som alle andre Audier og VW fra den tiden har. Bråker en del, men veldig bra drag i motor. Lenke til kommentar
eirikand Skrevet 6. januar 2009 Del Skrevet 6. januar 2009 går jo eventuelt ann å velge bensin eller 2,0Tdi(common rail) da, men skal man ha 2,0Tdi må man muligens litt opp i pris. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå