Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønsker å kjøpe meg en ny bil, hva bør jeg se på? (rundt 200 000kr?)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ønsker uansett at alt på bilen skal være godkjent.

Hva med EU kontroll osv. vil de ikke kunne se det der? Hva om jeg kræsjer? vil de ha mulighet til å finne ut av det da?

Nei, de finner ikke ut av det på EU-kontroll. Det er selvfølgelig mulighet til å finne ut av dette, men det blir praktisert så å si aldri.

Lenke til kommentar

Eksisterer det noen fullgode alternativer til chiping da? har hørt mye om datatrimming, men er ikke sikker på hvordan dette foregår. Vil helst ikke fucke opp bilen helt heller.

Men fortsatt åpen for forslag til andre bilen...

Lenke til kommentar
Eksisterer det noen fullgode alternativer til chiping da? har hørt mye om datatrimming, men er ikke sikker på hvordan dette foregår. Vil helst ikke fucke opp bilen helt heller.

Men fortsatt åpen for forslag til andre bilen...

Det er flere alternativer, alt ettersom hvilken bil det er snakk om. De vanligste er bokser du plugger inn på egenhånd (som kan fjernes igjen enkelt), noe jeg egentlig ikke vil anbefale. Videre har du fysisk bytte av ECU-en eller omprogrammering av eksisterende. Har selv hatt bil med byttet ECU, og i forbindelse med reklamasjon på bilen måtte denne fjernes. Det var gjort på 10 minutter, jeg bare tok med meg boksen ECU-en sitter i til der jeg hadde byttet den og byttet tilbake.

Lenke til kommentar

Har ikke kjørt, men sittet på med flere. Den er mye mer behagelig enn Accord ja. Men designet til Accord er mer "sportslig". Derfor mener jeg at syntes du Accord er bestefar, da veit jeg ikke helt hva S80 er.Dette er min mening. Selv kjører jeg S40 (veit S80 er bedre) men den er veldig god å kjøre. Sitter godt på veien, og full skinn på setene er gode. S80 kan vell bare bli bedre. Jeg ser at du har satt prisen til 200000. Da blir det vell den gamle S80en, den syntes jeg har veldig kjedelig design da.

Lenke til kommentar

Liker du froten allerede er det ikke nødvendig med mer plast. Jeg veit hvertfall at S40 har R Design. Veldig fint og ser naturlig ut. link

Ja, veldig greit med hestekrefter i dem, også veide dem innmari lite. Trudde dem skulle veie mye mer, Accord veier jo til og med mer.

Lenke til kommentar
Jeg ønsker en litt sportslig bil (iallefall se litt sportslig ut), men jeg må ha 4-5 seter. Noe annet som er viktig for meg er at bilen er trafikksikker og driftsikker.

Hyundai Coupe (2003+) er en knallbil. 1.6L'eren (105hk) er kanskje ikke så rask, men den har sportslige kjøreegenskaper, lekkert design og er billig.

2005, 37 000km, 167 000kr (2003, 119 000kr )

hyundai_tiburon.jpg

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
men føler ikke den har så mye å stille med i mot Volvo's C70

Den er jo vesentlig mye billigere (finner ingen C70 på finn som er i nærheten av 200 000kr og under 100 000km...). Etter min mening er Hyundaien også mye stiligere ;)

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Tror uansett en C70 vil være mer holdbar enn en slik hyundai..

Dessuten tror jeg at jeg vil beholde volvoen vesentlig lengre enn jeg ville gjort med hyundaien... prisen for c70 er ikke avskrekkene for meg.. men hvordan er de rent tekniske tro?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...