Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønsker å kjøpe meg en ny bil, hva bør jeg se på? (rundt 200 000kr?)

Anbefalte innlegg

Må prøve å få byttet ut den bilen jeg har nå, derfor driver jeg å ser på ny bil.

Dette blir selvsagt en ny bruktbil, ettersom at jeg har satt maxpris til 225 000.

Jeg ønsker en litt sportslig bil (iallefall se litt sportslig ut), men jeg må ha 4-5 seter. Noe annet som er viktig for meg er at bilen er trafikksikker og driftsikker.

Andre krav.

Ikke eldre enn 2000

Ikke mer enn 100 000 KM

Ikke fransk

Noen som har forslag til biler som passer?

Endret av vargaz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...ll&tot=null

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...amp;WT.svl=Link

Nå kan ikke jeg spå dieselprisen fremover... Men jeg forventer at den blir lavere enn bensin etter hvert.

Fordelen med diesel er jo at motoren vil vare mye lenger enn en bensinbil og.

Jeg syns du ville fått mye for pengene ved de tre valgene.

Men husk bruktbiltest, sjekk servicehefte og prøvekjør minst 1 time.

Få med deg en som kan litt om bil.

Du vil f.eks få nyere modell om du velger andre bilmerker, så valget er ditt.

Lenke til kommentar

At dagens bittesmå, lette og oppskremte dieselmotorer er evighetsmaskiner er nok litt optimistisk, dessuten hvor mange bytter egentlig motor på bilen mens den er nogenlunde aktuell som bruksbil? Kryr jo av idioter som oppgir km på byttemotoren i annonsen når resten av haugen har gått 300000km lengre enn motoren.

Lenke til kommentar

Noen forslag:

Alfa Romeo 156 2.0 TI

Audi A4 1,8 tq

BMW 320ci

Honda Accord

Jaguar X-Type 2,5.

Mitsubishi Galant Sport

Saab 9-5

Lexus IS200

Personlig ville jeg ikke tittet på noe annet enn Alfa Romeoen, men det er nå ikke jeg som skal ha bil. Hvis kollisjonssikkerhet er førsteprioritet er Mitsubishi og Saab de beste valgene av disse ifølge Folksam.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

BMW 5-serien blir nok litt for stor for meg, 3-serien er fin likte forslaget magnum p.i. kom med.

Audien er også en bil jeg kunne tenkt meg. Når det kommer til Alfa, så er det i grenseland hvor sært jeg kan velge, synes ikke det er en spesielt pen bil utvendig. Saab er desverre uaktuelt, synes det blir regelrett stygg i fronten.

Honda Accord blir litt for mye bestefar bil for meg. Lexus og Jaguar blir merker som jeg ikke vet noe mye om, vet ikke om det pleier å komme feil på de bilene og jeg vet heller ingenting om hvordan dem er å skru på selv..

Lenke til kommentar

Jeg syns 3-serie virker som et godt valg også. Det som er litt dumt er at det er vanskelig å finne en som passer dine kriterier 100 %. I prisklassen under 200 000,- og under 100 000 km er det mye 316 og 318 - denne 320ci'en var faktisk den eneste jeg fant på Finn.no som passet til kravene dine. Noe særlig mindre motor enn det syns jeg ikke er noe vits å kjøpe..

Hvis du er villig til å fire litt på kravene dine kan du få deg en 2001 modell 325xi sedan med 100 500 km på telleren. Den er ikke like pen som coupé'en, men med 192 hester og firehjulstrekk begynner det å bli moro: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=12686490

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

100 500km er greit det.. men jeg har ikke behov for nesten 200hk. Hva skal jeg egentlig med det? kommer aldri til å flytte campingvogn med denne bilen uansett. Men det jeg glemte å nevne, det er ikke et krav, men et stort pluss om bilen har skinnseter. Er heller ikke spesielt begeistret for treverk i bil.

Det er selvsagt jævli morsomt med mange HK, men behovet er ikke der.. så jeg lar det ikke gå på bekostning av mye annet. Bilen blir 3år eldre enn de andre. Den er ikke i nærheten like pen, er det bestefar skinn jeg ser på setene?

KM er litt for mye i mine øyne. 100 000 var det jeg hadde satt meg som maks, det er ikke et krav at den skal være oppunder det :)

Men altså er bilen bra så spiller ikke antall km så mye rolle..

Endret av vargaz
Lenke til kommentar

Hestekrefter er ikke synonymt med sportslighet. En 318i coupe er faktisk en ganske morsom bil, når man tenker på vektfordeling blant annet. Så langt fremme som hjulene er plassert på BMW, på firermotorene, så oppnår man veldig optimal vektfordeling.

Gode kjøreegenskaper og komfort, og en av de peneste coupene i mine øyne.

Lenke til kommentar

Hvis du vil ha så ny bil som mulig kan jo BMW 1-serie være noe for deg. Utseendet er det ikke alle som liker og personlig syns jeg 5-dørs utgaven ser litt rar ut, men til gjengjeld kan du få en bil som knapt er innkjørt: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=13806498

Ellers så har du jo Audi A3 og Ford Focus - selv om sistnevnte ser så "sporty" ut at jeg syns det grenser til harry.

Hvis ikke denne bilklassen blir for liten igjen da.

Endret av Magnum p.i.
Lenke til kommentar

FWD sucks? why ? altså det fungerer helt fint for meg. Er kommet opp i den alderen at jeg ønsker en bil som kan frakte meg fra A til B på en behagelig måte. Det klarer en FWD bil like bra som en RWD bil..

Å drive å "leke" seg med en bil til 200 000 er uansett uaktuelt.

Er det mange HK i den audien?

Lenke til kommentar
FWD sucks? why ? altså det fungerer helt fint for meg. Er kommet opp i den alderen at jeg ønsker en bil som kan frakte meg fra A til B på en behagelig måte. Det klarer en FWD bil like bra som en RWD bil..

Å drive å "leke" seg med en bil til 200 000 er uansett uaktuelt.

Er det mange HK i den audien?

Når jeg anbefaler deg quattro, så tenker jeg ikke på leking men på sikkerhet og komfort. Spesielt på vinterføre vil du oppleve en helt annen kjøresikkerhet med quattro opp mot FWD.

Audien - hvis du snakker om 1.8tq'en - har 150 hester orginalt. Chipper du den, har du fort over 200hk. Men herregud, motoren er fantastisk som den er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...