Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Skal ha et nytt Antec P kabinett , men hvem?

Anbefalte innlegg

Da er jeg blitt ganske lei og begynner nesten å bli hørselskadet av antec 900 som jeg har nå.

og jeg har lyst på et nytt kabinett som kommer fra antec og har bra "style"

Kabinettet må kunne være ryddevenlig.

Må ha "style"

Må ha bra desing

Må være bra til å kjøle (OC)

Må være ATX (ikke micro)

Må passe til resten av min HW (se sing.)

Jeg har sett på prisguide litt og jeg har sett mange fine kabinetter fra "P" klassen til antec, men hvem av de skal jeg velge.

Budsjett: vil helst under 1000 lappen men kan strekke det hvis det trengs.

Takk på forhånd.

Endret av manidress
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

p182? Kabellengden på din PSU er jeg ikke helt sikker på, men du kan snuse litt rundt i antec tråden for nevnte kabinett.

Men hvorfor ikke bare redusere hastigheten på viftene du har, skifte de ut, eller bare slå av en eller to? Alle viftene må ikke gå samtidig selv om de er montert der...

Det finnes kabinetter med veldig gode løsninger på lydreduksjon, som nettopp p182, men utover en stabil konstuksjon, og patenten med å få PSU og harddisk i et eget rom, så finnes det ingen magiske løsninger på kombinasjonen masse luft/god kjøling og lite støy. Skal du opprettholde luftstømmen du har i dag, så må du belage deg på _nesten_ like mye støy uansett hvilket kabinett du kjøper. Derfor ville jeg heller forsøkt å gjøre noe med viftene og kanskje både skjermkort og psu, hvis du ellers er fornøyd med kabinettet.

Lenke til kommentar
p182? Kabellengden på din PSU er jeg ikke helt sikker på, men du kan snuse litt rundt i antec tråden for nevnte kabinett.

Men hvorfor ikke bare redusere hastigheten på viftene du har, skifte de ut, eller bare slå av en eller to? Alle viftene må ikke gå samtidig selv om de er montert der...

Det finnes kabinetter med veldig gode løsninger på lydreduksjon, som nettopp p182, men utover en stabil konstuksjon, og patenten med å få PSU og harddisk i et eget rom, så finnes det ingen magiske løsninger på kombinasjonen masse luft/god kjøling og lite støy. Skal du opprettholde luftstømmen du har i dag, så må du belage deg på _nesten_ like mye støy uansett hvilket kabinett du kjøper. Derfor ville jeg heller forsøkt å gjøre noe med viftene og kanskje både skjermkort og psu, hvis du ellers er fornøyd med kabinettet.

Ok, jeg skal bare si en ting om meg og antec 900.

Jeg hater den, den hater meg.

Den har ikke bra desing eller bra style.

Men jeg kommer ikke til å legge bort 900 for godt.

Har noen serverplaner for det.

jeg har noen forlengere til psuenså ikke tenk på det.

Men er det bra å skjule kabler i P182(Rydde)?

Jeg har så lyst å trykke på kjøp knappen hos netshop nå.P182 ser helt konge ut, men hva er forskjellen på P180 og P182 bortsett fra at p180 er sølvfarget og p182 er "gun metal"

-manidress

Endret av manidress
Lenke til kommentar
Forskjellen mellom p180 og p182 er at sistnevnte har:

Ekstern viftestyring, hull for eventuell vannkjøling og utsparinger for å legge alle kabler bak hovedkort. Så ja, det blir veldig ryddig i p182 om du går inn for det :)

Da tror jeg nok at det blir det.

Bestiller snart tror jeg.

Lenke til kommentar

Nå har jeg ett Antec Sonata III, liker det veldig godt i utgangspunktet men vil ha noe større. Heller mer for Cosmos pga det er bare å montere vannkjøling uten noen modifikasjoner, er allerede plass til 120x240mm radiator i toppen, som gjør det utmerket til vannkjøling blant annet.

Det er ikke lett å finne kabinett i denne jungelen. :no:

~ Mortis360

Lenke til kommentar
Nå har jeg ett Antec Sonata III, liker det veldig godt i utgangspunktet men vil ha noe større. Heller mer for Cosmos pga det er bare å montere vannkjøling uten noen modifikasjoner, er allerede plass til 120x240mm radiator i toppen, som gjør det utmerket til vannkjøling blant annet.

Det er ikke lett å finne kabinett i denne jungelen. :no:

~ Mortis360

Hehe, ok.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Noen som vet om Zalman CNP9700 får plass i p182?(Håper det fordi jeg har bestilt den!)

Det meste av cpu-kjølere får plass i p182, og har selv sett flere p182 med CNP9700.

Lenke til kommentar
Noen som vet om Zalman CNP9700 får plass i p182?(Håper det fordi jeg har bestilt den!)

Det meste av cpu-kjølere får plass i p182, og har selv sett flere p182 med CNP9700.

ja den passa hos meg hvertfall!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...