Kapli Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei, jeg bygde en stue PC for litt siden med P5E-VM HDMI hovedkort. Jeg har koblet den til en Philips 42" LCD TV gjennom HDMI. Har kommet over 3 problemer med den. 1. Hvis jeg skifter kanal og prøver å komme tilbake igjen, så står det "no signal", så jeg må da restarte pc'n hvis jeg skiftet kanal. 2. Lyden lagger litt på en måte, f.eks når jeg går inn i windows så lagger lyden litt, den kommer litt etter. Samme når folk snakker / logger på msn, så hører jeg på en måte bare slutten av den lille lyden som kommer. 3. Hvis jeg ser på film over tid, så må jeg røre på musen ellers blir skjermen blå og jeg må røre for at bilde skal komme tilbake. Har testet med min laptop som kjører vista, hjemme pc'n kjører windows. På de 2 første punktene så funker det fint på laptoppen, kan skifte kanal og gå tilbake og det vil funke. Lyden lagger heller ikke. Men på laptoppen så bruker jeg duplicate mode og laptop skjermen vil bli svart etter en stund hvis jeg ikke rører på den, da vil TV'n bli blå som med stue pc'n. Har ikke prøvd å sette TV'n som primær skjerm på laptoppen, men jeg tipper at det samme skjer. Noen som kan tenke over noe som muligens kan fikse disse problemene? Hvis dere trenger mer informasjon så bare si ifra. - Kapli Lenke til kommentar
Kapli Skrevet 4. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 4. juli 2008 Fant ut 3. Måtte bare skifte strøm innstillinger til å ikke skru av skjermen etter 20min eller noe. Det med lyden er ikke så veldig viktig, bare irriterende, men det mest irriterende er at hvis jeg kommer borti fjernkontrollen og skifter kanal så kan jeg ikke gå tilbake... Det er bare helt sykt irriterende. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå